Browsing by Author "Çengel, Özgür"
Now showing items 1-15 of 15
-
Akademisyenlerin girişimci kişilik ve özellikleri hakkındaki görüşleri üzerine nitel bir çalışma
Zengin, Orhan; Gemlik, H. Nilay; Çengel, Özgür (Harran Üniversitesi, 2021)Bu makale akademisyenlerin girişimci kişilik ve özellikleri hakkındaki görüşleri üzerine nitel tipte bir çalışma olup akademisyenlerin girişimciliğini etkileyen girişimci kişilik özelliklerine bakışlarını ortaya kaymak ... -
“Analytical investigation of the store environment and spontaneous purchase. The changing dynamics of consumer behavour in Istanbul departmental stores”,Turkey
Çengel, Özgür; Abbas, Manzir; Sheikh, Sadaf (Society of Business and management, 2021)We intended to figure out the main factors that were affecting consumers buying and established the model for unplanned buying, for the case of departmental stores located in Lahore. We included a sample with different ... -
Bireysel satış performansının iş tatmini üzerindeki etkisinin incelenmesi: emlak danışmanları üzerine bir araştırma
Koçak, Mustafa; Çengel, Özgür (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Artan nüfus, şehirleşme ve sanayileşme oranları göz önüne alındığında gayrimenkul ticareti hız kazanmış ve oldukça karmaşık ve teknik bilgi gerektiren emlak danışmanlığının önemi artmıştır. Literatür bilgisi ışığında emlak ... -
COVID-19 hastalarının tedavi süresince hasta yakınlarının yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri üzerine nitel bir araştırma
Öztelli, Sema; Gemlik, H. Nilay; Çengel, Özgür (Harran Üniversitesi, 2021)Amaç: Koronavirüsü Çin’in Wuhan şehrinde Aralık 2019’da ortaya çıkmış ve hızla dünya çapında yayılım göstermiştir. 11 Mart 2020 tarihinde Dünya Sağlık Örgütü bu salgını “pandemi” olarak ilan etmiştir. Koronavirüsü hayatımızı ... -
COVID-19 sürecinde işletmelerde kurumsal yönetim ve sosyal sorumluluk stratejilerinin yeniden yapılandırılması üzerine pazarlama yönlü bir yaklaşım
Çengel, Özgür; Pirtini, Serdar; Çakıroğlu, Ilgın (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Kurumsal yönetim uygulamalarını benimseyen ve sosyal sorumluluk anlayışına sahip firmaların pazarda rekabet avantajı elde etmesi beklenmektedir. Böylece pazarda varlıklarını sürdürebilirler. Firmalar önceleri stratejik bir ... -
Customer experience management in omnichannel retailing
Çakiroğlu, K. Ilgın; Çengel, Özgür (Emerald Publishing Limited, 2020)As the world moves toward globalization, new trends and applications are on the rise as an attempt to meet the ever-changing needs of consumers. In this sense, new technologies have been introduced as a means to differentiate ... -
Customer preferences of multichannel operations in the context of omnichannel world
Öztek, M. Yaman; Çengel, Özgür (Emerald Publishing Limited, 2020)As competition has been rising tremendously in the emergence and realiza tion of globalization, some business models with regard to retailing have changed. In this sense, there has been a huge introduction to new terms and ... -
The effect of employee brand commitment on brand citizenship behavior: the role of years of experience, monthly income, and contact with customers
Adileh, Najwan; Çengel, Özgür (Harran Üniversitesi, 2021)Bu çalışma, çalışanların marka bağlılığının marka vatandaşlığı davranışına etkisini çalışanların bakış açısından incelemiştir. Bu çalışma aynı zamanda çalışanların, çalışanların marka bağlılığı ve marka vatandaşlığı ... -
Implications of COVID-19 pandemic on air cargo transportation
Air cargo transportation is a key determinant in meeting the demand for perishable goods, which is highly dependent on timely imports of inputs and exports of semi-finished or finished products as part of global supply and ... -
Investigating status consumption, fashion orientation and social comparison as the trigger factors of online compulsive buying
Çengel, Özgür; Öztek, Yaman (Dergi Park, 2023)This paper presents a theoretical framework which asserts online compulsive buying as a function of several post-modern consumption pattern like status consumption, fashion orientation and social comparison. For this ... -
Pazarlama yönetimi açısından yaşam tarzı araştırmalarının sistematik incelemesi üzerine bir içerik analizi
Çakıroğlu, Kamer Ilgın; Çengel, Özgür; Pirtini, Serdar (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Amaç: Bu çalışma pazarlama alanında daha önce çalışılmış yaşam tarzı araştırmalarının içeriğine dair bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırmada kullanılan yöntem kalitatif araştırma olup, veriler içerik analizi ... -
Sağlık kurulunda çalışanların iletişim sorunları ve çözüm önerileri üzerine nitel bir araştırma
Gemlik, Nilay; Şeker, Rukiye; Arslanoğlu, Ali; Çengel, Özgür (Dergi Park, 2022)Amaç: Sağlık kurulu, özel ya da devlet kurumlarınca kişilerden istenen sağlığıyla ilgili bilgileri içeren sağlık raporlarının alındığı yerdir. Bu kurullar, hastayla çalışanın yüz yüze iletişimde olması sebebiyle iletişim ... -
Şehir markalaşma : İstanbul'daki uluslararası öğrencilerin bilişsel imaj algılarının geleceğe yönelik davranışları üzerindeki etkisi
Mohammadi Bazargani, Sahar; Çengel, Özgür (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Ziyaretçi davranışlarının belirleyicisi olan turist beklentisinin başlangıç noktası imajdır. Bir taraftan artan ekonomik, kültürel ve politik rekabetçi ortamda her kent kendi payını almak çabasındadır ve bu doğrultuda ... -
Türkiye’de döküm sektöründe çalışan aile işletmelerinde modern pazarlama
Taş, Levent; Çengel, Özgür (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020)Dünyada ve Türkiye’de faaliyet gösteren aile şirketlerinin sahip olduğu önem her zaman bir tartışma konusu olmasına rağmen, bu tür şirketlerin ülke ekonomisine yaptığı katkı oldukça önemlidir. Gelişmekte olan ülkelerdeki ... -
Uluslararası ticaretin teknolojik dizaynı: uluslararası dijital tedarik zinciri örneği
Boşgelmez, Günseli; Çengel, Özgür (Dergi Park, 2023)Ticaretin dijital dönüşümü, uluslararası tedarik zincirinde yeni düşünceleri ve yeni oluşumları zorunlu kılmaktadır. Dijital teknolojilerin yeni uygulamaları uluslararası ticaretin içerinde yepyeni ekosistemler oluşturuyor. ...