Browsing by Author "İbiş, Salim"
Now showing items 1-8 of 8
-
Covid-19 salgınının seyahat acentaları üzerine etkisi
İbiş, Salim (Dergi Park, 2020)Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkıp dünya geneline yayılan Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) salgını turizm endüstrisini derinden etkilemiştir. Turizm hareketlerinin durma noktasına gelmesi ile birlikte turizm endüstrisinin ... -
Gastronomi ve inovasyon ilişkisi üzerine kavramsal bir değerlendirme
İbiş, Salim (Dergi Park, 2022)Günümüzde pek çok alanda olduğu gibi gastronomi alanında da inovasyonun önemi her geçen gün artmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerine dayandırılarak yapılan bu çalışmanın amacı, gastronomi ile inovasyon arasındaki ilişkiyi ... -
Güney Amerikalı turizm paydaşlarının algıladıkları Türkiye imajı üzerine nitel bir araştırma
Kaya, Muhammet Caner; Batman, Orhan; İbiş, Salim (Dergi Park, 2022)Ülke imajı tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerden biridir. Bir ülkenin sahip olduğu imaj, turistlerin o ülkeye seyahat etme niyetine etki etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Güney Amerika’da algılanan ... -
İstanbul’daki asırlık restoranlar ve bu restoranlara yönelik çevrimiçi yorumların incelenmesi
İbiş, Salim (YEPAD, 2021)Öz Bu araştırmada İstanbul’da bir asırdan fazla süredir faaliyet gösteren restoran işletmeleri ele alınmış, bu işletmelerin tarihsel gelişiminden, günümüzdeki durumundan bahsedilmiş ardından bu işletmelere yönelik ... -
Kültür ve mekan araştırmaları
Turgay, Orkunt; Demir, Tahsin; Yücetürk, Merve; Dündar, Alper; Ada, Elvan; Doğan, Tane; Öztürk, Sezer Volkan; Günay Aksoy, Şennur; Yön, Belma; Kaptan, Merve; Sıcakkan Özerden, Selin; Erol, Volkan; İbiş, Salim (Nobel, 2022)Tabiatın yarattığı tüm unsurlara karşılık, insanın, toplumların kendileri için yararlı bir hedefe ulaşma yolunda yarattığı her şey, gösterdikleri çaba ve bu çabaların sonucunda ürettiklerinin evrensel adı kültür olarak ... -
Michelin Rehberi’nin İstanbul ve İstanbul’daki restoran işletmelerine olası etkileri üzerine bir değerlendirme
İbiş, Salim; Çakmak, Muzaffer; Çoşan, Dilek (2022)Restoranlar, insanların temel gereksinimi olacak yeme içme ihtiyaçlarını ev dışında karşılamak amacıyla ortaya çıkmış işletmelerdir. Bu işletmeler her geçen gün nicelik olarak artmakla birlikte nitelik olarak da gelişmektedir. ... -
Seyahat motivasyonlarının X, Y ve Z kuşaklarına göre farklılıklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
Çöp, Serdar; İbiş, Salim; Kızıldemir, Özgür (2020)Öz:Turizm pazarlamasında yaş faktörü önemli bir pazar bölümlendirme kriteri olarak kabul edilmektedir. Bireyler doğdukları yıla göre X, Y ve Z şeklinde belli kuşaklara ayrılmaktadır. Her kuşağın kendine has öne çıkan bazı ... -
Sürdürülebilir gastronomide organik tarım ile iyi tarım uygulamalarının yeri ve önemi
İbiş, Salim (Sobibder, 2021)Son yıllarda sanayileşme ile birlikte artan çevresel kirlilik, endüstriyel tarım ürünlerinin insan sağlığı üzerindeki bazı olumsuz etkilerinin artması gibi pek çok neden tüketicileri daha doğal ve organik gıdaları tercih ...