Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErol, Volkan
dc.date.accessioned2022-12-26T14:14:02Z
dc.date.available2022-12-26T14:14:02Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationErol, V. (2022). Silent Games: Influence of German Expressionism In Dystopian Video Games- Inside, Little Nightmares, Monochroma . TRT Akademi , 7 (16) , 1076-1095 . DOI: 10.37679/trta.1142904en_US
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.37679/trta.1142904
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/104
dc.description.abstractAs tools of game development become accessible to more people, video games come closer to being an art form, rather than mere entertainment, without losing their entertainment value. Albeit the artistic value of video games has been accepted in time, the word ‘game’ causes people to overlook its relationship with art. The aim of this paper is to focus on this problem by analyzing Little Nightmares, Inside and Monochroma, in the context of German Expressionism as well as other art movements and the silent movie era, and try to explain how these games use art as a means of artistic expression while creating psychological horror and dystopian worlds. Studied games are independent games that are similar both visually and thematically. These aspects determined the boundaries of the study. In this qualitative study, chosen games are analyzed through semiotic analysis. The study showed that expressionist techniques such as distorted images, and strong contrasts in lighting have been used to build the game world and create an uncanny, totalitarian atmosphere; developers took advantage of the silent movie era and cinematic techniques to convey the narrative visually, without using dialogs. Their interactivity and unique mechanics transform art into a medium that can be experienced rather than a spectacle.en_US
dc.description.abstractOyun geliştirme araçları gittikçe daha çok insanın ulaşabileceği duruma geldikçe, video oyunları da salt eğlence olmaktan çıkarak, ancak eğlence değerini de kaybetmeksizin, bir sanat formu olmaya yaklaşmıştır. Ancak her ne kadar video oyunlarının sanatsal değeri daha fazla kabul görse de, ‘oyun’ tanımlaması, sanatla olan ilişkisinin çoğu zaman gözden kaçırılması problemini doğurmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Little Nightmares, Inside ve Monochroma adlı oyunları merkezde Alman Dışavurumculuk olmak üzere oyunlarla bağlantılı diğer sanat akımları ve sessiz sinema çerçevesinde incelemek; bu oyunların psikolojik korku ve distopik dünyalar yaratırken sanatı nasıl bir dışa, vurum aracı olarak kullandığını açıklamaya çalışmaktır. İncelenen oyunlar, görsel ve tematik olarak benzer olmakla birlikte bağımsız oyunlardır. Bahsedilen noktalar, çalışmanın sınırlarını oluşturmuştur. Bu nitel çalışma için seçilen oyunlar göstergebilimsel çözümleme yöntemi ile analiz edilmiştir. Gerek oyun dünyasının inşası gerekse tekinsiz, baskıcı bir atmosfer oluşturmak için dışavurumculuğun imgeleri çarpıtma gibi tekniklerinden, ışık kontrastlarından; anlatılarını yalnızca görüntülerle, diyalog kullanmadan anlatabilmek için sessiz sinema döneminin yapısından ve sinematografik aygıtlardan faydalandıkları görülmüştür. Etkileşimli yapıları ve kendilerine has mekanikleri ise sanatı seyirlik olmaktan çıkarmakta, deneyimlenen bir mecraya dönüştürmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherDergi Parken_US
dc.relation.isversionof10.37679/trta.1142904en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVideo gamesen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectExpressionismen_US
dc.subjectDystopiaen_US
dc.subjectHorroren_US
dc.subjectVideo oyunlarıen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectDışavurumculuken_US
dc.subjectDistopyaen_US
dc.subjectKorkuen_US
dc.titleSilent games: influence of German expressionism in dystopian video games- Inside, Little Nightmares, Monochromaen_US
dc.title.alternativeSessiz oyunlar: Alman dışavurumculuğun distopik oyunlardaki etkisi-Inside, Little Nightmares, Monochromaen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İletişim ve Tasarımı Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorErol, Volkan
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage1076en_US
dc.identifier.endpage1095en_US
dc.relation.journalTRT Akademien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster