Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Industrial use of food waste
(2023)Food waste is one of the issues whose significance is increasing day by day in the global arena and has become a problem in many environmental, economic, and social areas. Wastes, such as fertilizer and water spent, during ... -
Türkiye'nin Sokak Lezzetleri
(Detay Yayıncılık, 2023)Sokak lezzetleri tarih boyunca dünyanın pek çok yerinde yemek kültürünün önemli bir parçası olmuştur. Zamanla şehirleşme, sanayileşme, modernleşme gibi olguların etkisiyle sokak lezzetlerinde de dönüşümler kaçınılmaz ... -
Sokak lezzetlerine yönelik tutumun kuşaklara göre incelenmesi : İstanbul örneği
(İrfan Yazıcıoğlu, 2023)Sokak lezzetlerinin çeşitliliği, kolay erişilebilirliği, uygun fiyatı, hızlı olması gibi pek çok nedenlerle toplumda her kesim tarafından çokça tercih edildiği bilinmektedir. Bu araştırmanın amacı, sokak lezzetlerine yönelik ... -
Demystifying the authenticity experience of locally guided wine tours in the meal-sharing economy
(Emerald Publishing Limited, 2022)Purpose The purpose of this study is to demystify the authenticity dimensions of wine experience with the locally guided tour in the meal-sharing economy, drawing on travellers' online reviews at Withlocals for French ... -
Michelin Rehberi’nin İstanbul ve İstanbul’daki restoran işletmelerine olası etkileri üzerine bir değerlendirme
(2022)Restoranlar, insanların temel gereksinimi olacak yeme içme ihtiyaçlarını ev dışında karşılamak amacıyla ortaya çıkmış işletmelerdir. Bu işletmeler her geçen gün nicelik olarak artmakla birlikte nitelik olarak da gelişmektedir. ... -
Kültür ve mekan araştırmaları
(Nobel, 2022)Tabiatın yarattığı tüm unsurlara karşılık, insanın, toplumların kendileri için yararlı bir hedefe ulaşma yolunda yarattığı her şey, gösterdikleri çaba ve bu çabaların sonucunda ürettiklerinin evrensel adı kültür olarak ... -
Güney Amerikalı turizm paydaşlarının algıladıkları Türkiye imajı üzerine nitel bir araştırma
(Dergi Park, 2022)Ülke imajı tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerden biridir. Bir ülkenin sahip olduğu imaj, turistlerin o ülkeye seyahat etme niyetine etki etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Güney Amerika’da algılanan ... -
Gastronomi ve inovasyon ilişkisi üzerine kavramsal bir değerlendirme
(Dergi Park, 2022)Günümüzde pek çok alanda olduğu gibi gastronomi alanında da inovasyonun önemi her geçen gün artmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerine dayandırılarak yapılan bu çalışmanın amacı, gastronomi ile inovasyon arasındaki ilişkiyi ... -
Is a disability a hindrance of employment in tourism industry?
(Univ Nove Julho, 2022)Study objective: The purpose of the study conducted in this context is to identify the problems arising from the employment of disabled individuals employed in the hotel industry and to reveal the problems arising from the ... -
Fine-dining restoranlarda müşteri memnuniyetini etkileyen unsurların belirlenmesi: netnografik bir araştırma
(Dergi Park, 2021)Fine-dining restoran anlayışının dünya genelinde yaygınlaşmaya başlamasıyla birlikte bu alan turizm yazınında daha fazla ilgi görmeye başlamıştır. Ancak, restoran işletmeleri ile ilgili müşteri memnuniyetini belirleyici ... -
Yapılandırılmış yağların medikal uygulamaları
(2022)Bitkisel ve hayvansal kaynaklardan elde edilen katı ve sıvı yağlar, enerji, esansiyel yağ asitleri ve bazı vitaminleri sağlaması nedeniyle insan beslenmesi için oldukça önemli besinlerdir. Ayrıca, diyette bulunan yağlar ... -
Pandemi döneminde TaTuTa çiftliklerinin uyguladığı stratejiler
(Gazi Üniversitesi- Turizm Fakültesi, 2021)TaTuTa projesi (Tarım Turizm Takas), ekolojik tarım ile geçimini sağlayan çiftçi ailelerine gönüllü olarak finans, işgücü ve bilgi gibi konularda destek sağlamak amacıyla kurulmuştur. Proje, ziyaretçilere doğa dostu tarımsal ... -
Covid-19 salgınının seyahat acentaları üzerine etkisi
(Dergi Park, 2020)Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkıp dünya geneline yayılan Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) salgını turizm endüstrisini derinden etkilemiştir. Turizm hareketlerinin durma noktasına gelmesi ile birlikte turizm endüstrisinin ... -
Turizm ve gelir eşitsizliği ilişkisinde Kuznets eğrisi hipotezinin geçerliliği
(Dergi Park, 2022)The decline of social welfare policies in both developed and developing countries in the late the last century has led to the issue of fair and equal distribution of income among all citizens being pushed into the background. ... -
Gastronomik zeytinyağı rotasının Balıkesir ilinde uygulanabilirliğine ilişkin bir çalışma
(Detay Yayıncılık, 2021)Türkiye’de zeytin ve zeytinyağına yönelik resmi bir rota çalışması yoktur. Balıkesir ilinin sahip olduğu zeytin üretim potansiyeli ve bölgeye ait tescilli ürünlerin olması zeytinyağı rotasının oluşturularak zeytinyağı ... -
Sürdürülebilir gastronomide organik tarım ile iyi tarım uygulamalarının yeri ve önemi
(Sobibder, 2021)Son yıllarda sanayileşme ile birlikte artan çevresel kirlilik, endüstriyel tarım ürünlerinin insan sağlığı üzerindeki bazı olumsuz etkilerinin artması gibi pek çok neden tüketicileri daha doğal ve organik gıdaları tercih ... -
Attitudes and preferences of consumers towards functional foods enriched with Omega-3 fatty acids
(EJOSAT, 2021)In recent years, increasing attention has focused on foods enriched with omega-3 fatty acids due to their positive effects on health. Natural omega-3 fatty acid sources include aquaculture and plants such as walnut, flaxseed, ... -
Oxidation status of encapsulated structured lipids applied in kefir product
(2021)ABSTRACT Introduction Although there is increasing demand for enrichment of foods with long-chain polyunsaturated fatty acids (LC-PUFAs) containing oils, avoiding lipid oxidation still exist as a major challenge for food ... -
İstanbul’daki asırlık restoranlar ve bu restoranlara yönelik çevrimiçi yorumların incelenmesi
(YEPAD, 2021)Öz Bu araştırmada İstanbul’da bir asırdan fazla süredir faaliyet gösteren restoran işletmeleri ele alınmış, bu işletmelerin tarihsel gelişiminden, günümüzdeki durumundan bahsedilmiş ardından bu işletmelere yönelik ... -
Seyahat motivasyonlarının X, Y ve Z kuşaklarına göre farklılıklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
(2020)Öz:Turizm pazarlamasında yaş faktörü önemli bir pazar bölümlendirme kriteri olarak kabul edilmektedir. Bireyler doğdukları yıla göre X, Y ve Z şeklinde belli kuşaklara ayrılmaktadır. Her kuşağın kendine has öne çıkan bazı ...