Scarlet Diva filminin postkolonyal feminist kuram çerçevesinde okunması
Abstract
Amerika ve Avrupa sinemasında feminist teorinin oluşum dönemi 1960’ların başından 1970’lerin sonuna
kadarki yılları kapsayan ve kadınların sinemada eril bakışa sunulması, edilgenleştirilmesi, cinsel bir nesne
haline getirilmesini eleştiren ikinci dalga feminizmi takip eden akımla denk düşer. 19 0’lerden itibaren
yaygınlaşan üçüncü dalgaya dahil postkolonyal feminist kuram ise öncekilerden farklı olarak sömürgeci
öznenin basit bir erkek özneden ziyade güç ve toplumsal cinsiyet ilişkileri dahilinde gelişen bir özne olduğunu
vurgulayarak evrensel kadın imgesini sorgulamayı amaç edinir. Kısacası, öteki kadının temsiliyet sorununu
tartışmaya açar. Bu bağlamda, korku ve şok sinemasının önemli isimlerinden Dario Argento’nun kızı Asia
Argento’nın yarı-otobiyografik filmi Scarlet Diva (2000), sözü edilen temsiliyet sorununa ışık tutabilmek
açısından ilgi çekicidir.