Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇengel, Özgür
dc.contributor.authorPirtini, Serdar
dc.contributor.authorÇakıroğlu, Ilgın
dc.date.accessioned2021-08-05T07:05:50Z
dc.date.available2021-08-05T07:05:50Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÇengel, Ö. Pirtini, S. Çakıroğlu, I. (2020). COVID-19 Sürecinde İşletmelerde Kurumsal Yönetim ve Sosyal Sorumluluk Stratejilerinin Yeniden Yapılandırılması Üzerine Pazarlama Yönlü Bir Yaklaşım. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 4 (7), 1-21.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/36
dc.description.abstractKurumsal yönetim uygulamalarını benimseyen ve sosyal sorumluluk anlayışına sahip firmaların pazarda rekabet avantajı elde etmesi beklenmektedir. Böylece pazarda varlıklarını sürdürebilirler. Firmalar önceleri stratejik bir avantaj elde edebilmek için kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini gerçekleştirebilirken; günümüzde müşterileri ile yakın temasta bulunarak, müşterilerinin istek ve ihtiyaçlarını anlayarak çözümler üretmek, toplumsal açıdan yarar sunmak adına bu tür faaliyetlerde bulunmaktadırlar. Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemi süreci ile birlikte müşterilerin toplumun karşılaştığı bu tür bir zorluğa yönelik firmalardan beklentileri daha fazla olma eğilimindedir. Dolayısı ile kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin bu noktada önem kazandığı söylenebilir. Bu çalışmada Covid-19 pandemi süreci kurumsal yönetim ve sosyal sorumluluk çerçevesinde pazarlama bakış açısı ile kavramsal açıdan değerlendirilerek, firmaların uygulamaları gereken stratejilere ve sektörlere dair öneriler getirilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractCompanies that adopt corporate governance practices and have a sense of social responsibility are expected to gain competitive advantage in the market. So they can survive in the market. While companies can carry out corporate social responsibility activities in order to gain a strategic advantage in the days of old; today, they are engaged in such activities in order to produce solutions by providing close contact with their customers, understanding their customers' desires and needs, and provide social benefits. With the Covid-19 pandemic process that affects the whole world, customers tend to have more expectations from companies regarding such a challenge facing society. Therefore, it can be said that corporate social responsibility activities have gained importance at this point. In this paper, the Covid-19 pandemic process was conceptually evaluated within the framework of corporate governance and social responsibility from marketing perspective and suggestions were made regarding the strategies that companies should implement and related sectors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Ticaret Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectKurumsal Yönetimen_US
dc.subjectKurumsal Sosyal Sorumluluken_US
dc.subjectPazarlama Stratejilerien_US
dc.subjectCorporate Governanceen_US
dc.subjectCorporate Social Responsibilityen_US
dc.subjectMarketing Strategiesen_US
dc.titleCOVID-19 sürecinde işletmelerde kurumsal yönetim ve sosyal sorumluluk stratejilerinin yeniden yapılandırılması üzerine pazarlama yönlü bir yaklaşımen_US
dc.title.alternativeA marketing oriented approach on the restructuring corporate governance and social responsibility strategies during COVID-19en_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridÖzgür Çengel / 0000-0002-7933-0445en_US
dc.authorid0000-0001-9112-5076en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÇengel, Özgür
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage21en_US
dc.relation.journalİstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster