Akademisyenlerin girişimci kişilik ve özellikleri hakkındaki görüşleri üzerine nitel bir çalışma
Citation
Zengin, O., Gemlik, N. & Çengel, Ö. (2021). Akademisyenlerin Girişimci Kişilik ve Özellikleri Hakkındaki Görüşleri Üzerine Nitel Bir Çalışma. Econharran, 5 (8), 49-74.Abstract
Bu makale akademisyenlerin girişimci kişilik ve özellikleri hakkındaki görüşleri üzerine nitel tipte bir çalışma olup akademisyenlerin girişimciliğini etkileyen girişimci kişilik özelliklerine bakışlarını ortaya kaymak amacı ile sağlık bilimleri ve sağlık yönetimi alanında görev yapan öğretim üyeleri ile yapılmıştır. Katılımcılarla yapılan görüşmeler sonucunda akademisyenler girişimciliğin özel sektörle işbirliği içinde ve multidisipliner bir yaklaşımla başarılı olabileceğini belirtmişler. Fakat genel olarak akademisyenlerin girişimciliğe uzak olduğu ve yatkın olmadıkları görüşü hakim görülmektedir. Katılımcıların akademik girişimcilik faaliyetlerin neler alabileceği hakkındaki görüşlerine bakıldığında ise ilk sırada danışmanlık hizmetleri daha sonra sırası ile ulusal ve uluslararası projeler, teknoparklar aracılığı ile teknolojik alanlar ve patentler şeklinde devam edildiği görülmektedir. Üniversiteler multidisipliner bir yaklaşımla ve özel sektör iş birliği ile girişimci faaliyetlere daha fazla önem vermeli, desteklenmeli ve ayrıca akademik teşviklerde girişimciliği ön plana çıkarak unsurlar eklenerek motivasyon artırılmalıdır. This article is a qualitative study on the opinions of academics about entrepreneurial
personality and characteristics, and was made with faculty members working in the field
of health sciences and health management in order to reveal their views on the
entrepreneurial personality traits affecting entrepreneurship. As a result of the
interviews with the participants, academics stated that entrepreneurship can be
successful in cooperation with the private sector and with a multidisciplinary approach.
But in general, the opinion that academics are far from entrepreneurship and they are
not predisposed. Considering the opinions of the participants about what academic
entrepreneurship activities can take, it is seen that consultancy services are continued in
the first place, then national and international projects, technological fields and patents
through technoparks. Universities should place more emphasis on entrepreneurial
activities with a multidisciplinary approach and private sector collaboration, should be supported and motivation should be increased by adding entrepreneurship to the fore in
academic incentives.