Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMohammadi Bazargani, Sahar
dc.contributor.authorÇengel, Özgür
dc.date.accessioned2021-10-20T14:05:59Z
dc.date.available2021-10-20T14:05:59Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationMohammadi Bazargani, Sahar, & Çengel, Özgür. (2021). ŞEHİR MARKALAŞMA: İstanbul’daki Uluslararası Öğrencilerin Bilişsel İmaj Algılarının Geleceğe Yönelik Davranışları Üzerindeki Etkisi . Working Paper Series, 2(3), 43-50.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/51
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.5281/zenodo.5519400
dc.description.abstractZiyaretçi davranışlarının belirleyicisi olan turist beklentisinin başlangıç noktası imajdır. Bir taraftan artan ekonomik, kültürel ve politik rekabetçi ortamda her kent kendi payını almak çabasındadır ve bu doğrultuda birer elçi olan uluslararası öğrencilerin imaj algıları önem taşımaktadır. Bu araştırma İstanbul'da eğitim alan uluslararası öğrencilerinin bilişsel imajının gelecekteki davranışları üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Anket yöntemi olarak tasarlanan çalışma için İstanbulun farklı üniversitelerinde eğitim alan 313 uluslararası öğrenci üzerinde 2020 yılında yürütülmüştür. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi için SPSS 22.0 paket programı kullanılarak güvenilirlik, geçerlilik, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda, bilişsel imajın davranışsal niyet üzerinde olumlu etkisi olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe starting point of tourist expectation, which is the determinant of visitor behavior, is image. On the one hand, in the increasing economic, cultural and political competitive environment, every city is trying to get its share, and in this direction, the image perceptions of international students, who are ambassadors, are important. This research investigates the effect of the cognitive image of international students studying in Istanbul on their future behavior.The study, which was designed as a survey method, was conducted on 313 international students studying at different universities in Istanbul in 2020. For the statistical analysis of the data obtained, reliability, validity, correlation and regression analyzes were performed using the SPSS 22.0 package program. As a result of the analysis, it was determined that cognitive image had a positive effect on behavioral intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Ticaret Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.5281/zenodo.5519400en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİmajen_US
dc.subjectBilişsel İmajen_US
dc.subjectGeleceğe Yönelik Davranışen_US
dc.subjectŞehir İmajıen_US
dc.subjectUluslararası Öğrencileren_US
dc.subjectImageen_US
dc.subjectCognitive Imageen_US
dc.subjectFuture Intentionsen_US
dc.subjectCity Imageen_US
dc.subjectInternational Studentsen_US
dc.titleŞehir markalaşma : İstanbul'daki uluslararası öğrencilerin bilişsel imaj algılarının geleceğe yönelik davranışları üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of cognitive image perceptions on future intentions of international students in Istanbulen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridÖzgür Çengel / 0000-0002-7933-0445en_US
dc.authorid0000-0001-9112-5076en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÇengel, Özgür
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.journalWorking Paper Series Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster