Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.editorDemirarslan, Sibel
dc.date.accessioned2022-01-04T11:43:11Z
dc.date.available2022-01-04T11:43:11Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationGüngören, E. (2020). Durağan Zamandan Duran Zamana, İstanbul’da Güncel Sanatta Saat Kavramı. S.Demirarslan (Ed.), Mimarlık, Planlama ve Tasarım Alanında Teori ve Araştırmalar II içinde (93-110. ss.). Ankara: Gece Kitaplığıen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/56
dc.description.abstractBu makale öncelikle Tanzimat’tan bu yana İstanbul şehrine belirli bir kimlik veren nirengi noktalarından saat kulelerini mercek altına alarak, zaman kavramının geçirdiği dönüşümü tasarımsal endişeler üzerinden izlemeyi amaçlar. Bizans İmparatorluğundan günümüze sütunlardan başlayarak dikilitaşlar, çeşme düzenlemeleri ve nişantaşları şehrin kimliğini oluşturan izler olarak varlığını sürdürmüş, bulunduğu yere aidiyet kazandırmıştır. Kentli ise çocukluğundan itibaren bu nirengi noktalarını benimsemiş, onlara çeşitli anlamlar yüklemiş, kişisel rotalarını bu şehirsel izlere göre biçimlendirmiş ve anlamlandırmıştır. Anıtlar fiziki çevrenin elle tutulur, gözle görünür vesikaları olmanın ötesinde, belirli bir meydanın estetik değerini arttıran ve kentlinin aidiyet duygusunu perçinleyen birer unsur olarak varlığını sürdürür. Bu makalede İstanbul’da Tanzimat’tan günümüze anıt tasarımının ve zaman kavramının geçirmiş olduğu dönüşüm, Osmanlı dönemi saat kulelerinden başlayarak, 2002’de Nişantaşı etkinlikleri çerçevesinde İstanbul Yaya Sergileri I için tasarlanan iki eser üzerinden incelenecektir. Bu eserlerden biri ressam Gülçin Aksoy’un İsimsiz adlı yerleştirmesi, diğeri ise mimar Mehmet Konuralp ile ressam Serhat Kiraz’ın Zaman Taşı olarak adlandırdıkları ortak tasarımdır. Makalede Osmanlı kentinden ve özellikle de Tanzimat’tan başlayarak zamanın nasıl algılandığı, modernleşme ve modernlik kavramları üzerinden tartışmaya açılacaktır. Zamanın Mısırlılar’dan bu yana, Nil nehrinin taşmasına ve güneşin hareketlerine, mevsimsel dönüşümlere bağlı olarak ölçülebilir bir kavram olmaktan, soyut ve değişken bir kavrama dönüşümü, anıt ve enstalasyon tasarımı üzerinden adımlanacaktır. Bu süreçte İstanbul kentinin kamusal alan kullanımının dönüşümü, kamusal sanatın gelişimi üzerinden masaya yatırılacak ve modernlik projesinin nelere doğru evrildiği tartışmaya açılacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGece Kitaplığıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectSaat Kulelerien_US
dc.subjectAnıt Tasarımıen_US
dc.subjectZamanın Dönüşümüen_US
dc.subjectKamusal Alanlaren_US
dc.subjectDurağan Zamanen_US
dc.subjectSanatta Saaten_US
dc.subjectClock Towersen_US
dc.subjectMonument Designen_US
dc.subjectTransformation of Timeen_US
dc.subjectPublic Spacesen_US
dc.subjectStill Timeen_US
dc.subjectClock in Arten_US
dc.titleDurağan zamandan duran zamana, İstanbul’da güncel sanatta saat kavramıen_US
dc.typebookParten_US
dc.authoridEla Güngören / 0000-0002-4422-1820en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorGüngören, Ela
dc.identifier.startpage93en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.journalMimarlık, Planlama ve Tasarım Alanında Teori ve Araştırmalar IIen_US
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Ulusalen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster