Browsing Fakülteler by ORCID "0000-0001-9112-5076"
Now showing items 1-8 of 8
-
Akademisyenlerin girişimci kişilik ve özellikleri hakkındaki görüşleri üzerine nitel bir çalışma
Zengin, Orhan; Gemlik, H. Nilay; Çengel, Özgür (Harran Üniversitesi, 2021)Bu makale akademisyenlerin girişimci kişilik ve özellikleri hakkındaki görüşleri üzerine nitel tipte bir çalışma olup akademisyenlerin girişimciliğini etkileyen girişimci kişilik özelliklerine bakışlarını ortaya kaymak ... -
Bireysel satış performansının iş tatmini üzerindeki etkisinin incelenmesi: emlak danışmanları üzerine bir araştırma
Koçak, Mustafa; Çengel, Özgür (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Artan nüfus, şehirleşme ve sanayileşme oranları göz önüne alındığında gayrimenkul ticareti hız kazanmış ve oldukça karmaşık ve teknik bilgi gerektiren emlak danışmanlığının önemi artmıştır. Literatür bilgisi ışığında emlak ... -
COVID-19 hastalarının tedavi süresince hasta yakınlarının yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri üzerine nitel bir araştırma
Öztelli, Sema; Gemlik, H. Nilay; Çengel, Özgür (Harran Üniversitesi, 2021)Amaç: Koronavirüsü Çin’in Wuhan şehrinde Aralık 2019’da ortaya çıkmış ve hızla dünya çapında yayılım göstermiştir. 11 Mart 2020 tarihinde Dünya Sağlık Örgütü bu salgını “pandemi” olarak ilan etmiştir. Koronavirüsü hayatımızı ... -
COVID-19 sürecinde işletmelerde kurumsal yönetim ve sosyal sorumluluk stratejilerinin yeniden yapılandırılması üzerine pazarlama yönlü bir yaklaşım
Çengel, Özgür; Pirtini, Serdar; Çakıroğlu, Ilgın (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Kurumsal yönetim uygulamalarını benimseyen ve sosyal sorumluluk anlayışına sahip firmaların pazarda rekabet avantajı elde etmesi beklenmektedir. Böylece pazarda varlıklarını sürdürebilirler. Firmalar önceleri stratejik bir ... -
The effect of employee brand commitment on brand citizenship behavior: the role of years of experience, monthly income, and contact with customers
Adileh, Najwan; Çengel, Özgür (Harran Üniversitesi, 2021)Bu çalışma, çalışanların marka bağlılığının marka vatandaşlığı davranışına etkisini çalışanların bakış açısından incelemiştir. Bu çalışma aynı zamanda çalışanların, çalışanların marka bağlılığı ve marka vatandaşlığı ... -
Pazarlama yönetimi açısından yaşam tarzı araştırmalarının sistematik incelemesi üzerine bir içerik analizi
Çakıroğlu, Kamer Ilgın; Çengel, Özgür; Pirtini, Serdar (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Amaç: Bu çalışma pazarlama alanında daha önce çalışılmış yaşam tarzı araştırmalarının içeriğine dair bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırmada kullanılan yöntem kalitatif araştırma olup, veriler içerik analizi ... -
Şehir markalaşma : İstanbul'daki uluslararası öğrencilerin bilişsel imaj algılarının geleceğe yönelik davranışları üzerindeki etkisi
Mohammadi Bazargani, Sahar; Çengel, Özgür (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Ziyaretçi davranışlarının belirleyicisi olan turist beklentisinin başlangıç noktası imajdır. Bir taraftan artan ekonomik, kültürel ve politik rekabetçi ortamda her kent kendi payını almak çabasındadır ve bu doğrultuda ... -
Türkiye’de döküm sektöründe çalışan aile işletmelerinde modern pazarlama
Taş, Levent; Çengel, Özgür (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020)Dünyada ve Türkiye’de faaliyet gösteren aile şirketlerinin sahip olduğu önem her zaman bir tartışma konusu olmasına rağmen, bu tür şirketlerin ülke ekonomisine yaptığı katkı oldukça önemlidir. Gelişmekte olan ülkelerdeki ...