Search
Now showing items 1-10 of 11
Covid-19 salgınının seyahat acentaları üzerine etkisi
(Dergi Park, 2020)
Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkıp dünya geneline yayılan Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) salgını turizm endüstrisini derinden etkilemiştir. Turizm hareketlerinin durma noktasına gelmesi ile birlikte turizm endüstrisinin ...
Fine-dining restoranlarda müşteri memnuniyetini etkileyen unsurların belirlenmesi: netnografik bir araştırma
(Dergi Park, 2021)
Fine-dining restoran anlayışının dünya genelinde yaygınlaşmaya başlamasıyla birlikte bu alan turizm yazınında daha fazla ilgi görmeye başlamıştır. Ancak, restoran işletmeleri ile ilgili müşteri memnuniyetini belirleyici ...
Pandemi döneminde TaTuTa çiftliklerinin uyguladığı stratejiler
(Gazi Üniversitesi- Turizm Fakültesi, 2021)
TaTuTa projesi (Tarım Turizm Takas), ekolojik tarım ile geçimini sağlayan çiftçi ailelerine gönüllü olarak finans, işgücü ve bilgi gibi konularda destek sağlamak amacıyla kurulmuştur. Proje, ziyaretçilere doğa dostu tarımsal ...
Seyahat motivasyonlarının X, Y ve Z kuşaklarına göre farklılıklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
(2020)
Öz:Turizm pazarlamasında yaş faktörü önemli bir pazar bölümlendirme kriteri olarak kabul edilmektedir. Bireyler doğdukları yıla göre X, Y ve Z şeklinde belli kuşaklara ayrılmaktadır. Her kuşağın kendine has öne çıkan bazı ...
Sürdürülebilir gastronomide organik tarım ile iyi tarım uygulamalarının yeri ve önemi
(Sobibder, 2021)
Son yıllarda sanayileşme ile birlikte artan çevresel kirlilik, endüstriyel tarım ürünlerinin insan sağlığı üzerindeki bazı olumsuz etkilerinin artması gibi pek çok neden tüketicileri daha doğal ve organik gıdaları tercih ...
Gastronomi ve inovasyon ilişkisi üzerine kavramsal bir değerlendirme
(Dergi Park, 2022)
Günümüzde pek çok alanda olduğu gibi gastronomi alanında da inovasyonun önemi her geçen gün artmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerine dayandırılarak yapılan bu çalışmanın amacı, gastronomi ile inovasyon arasındaki ilişkiyi ...
Güney Amerikalı turizm paydaşlarının algıladıkları Türkiye imajı üzerine nitel bir araştırma
(Dergi Park, 2022)
Ülke imajı tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerden biridir. Bir ülkenin sahip olduğu imaj, turistlerin o ülkeye seyahat etme niyetine etki etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Güney Amerika’da algılanan ...
Attitudes and preferences of consumers towards functional foods enriched with Omega-3 fatty acids
(EJOSAT, 2021)
In recent years, increasing attention has focused on foods enriched with omega-3 fatty acids due to their positive effects on health. Natural omega-3 fatty acid sources include aquaculture and plants such as walnut, flaxseed, ...
Is a disability a hindrance of employment in tourism industry?
(Univ Nove Julho, 2022)
Study objective: The purpose of the study conducted in this context is to identify the problems arising from the employment of disabled individuals employed in the hotel industry and to reveal the problems arising from the ...
Turizm ve gelir eşitsizliği ilişkisinde Kuznets eğrisi hipotezinin geçerliliği
(Dergi Park, 2022)
The decline of social welfare policies in both developed and developing countries in the late the last century has led to the issue of fair and equal distribution of income among all citizens being pushed into the background. ...