Covid-19 salgınının seyahat acentaları üzerine etkisi
Künye
Üyesi, Ö., & İbiş, S. (n.d.). Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi Covid-19 Salgınının Seyahat Acentaları Üzerine Etkisi The Effect of Covid-19 Outbreak on Travel Agencies. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1076683Özet
Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkıp dünya geneline yayılan Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) salgını turizm endüstrisini derinden etkilemiştir. Turizm hareketlerinin durma noktasına gelmesi ile birlikte turizm endüstrisinin önemli aracı kuruluşları olan seyahat acentaları da bu süreçten olumsuz etkilenmişlerdir. Bu araştırmanın amacı Türkiye’deki seyahat acentalarının Covid-19 salgınından nasıl etkilendiğini belirlemek, sektör temsilcilerinin geleceğe yönelik düşünce ve öngörülerini ortaya koymak ve çözüm önerileri geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak seyahat acentalarının yetkilileri ile yapılan mülakatlar sonucu ortaya çıkan bulgular değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları seyahat acentalarının Covid-19 salgınından büyük ölçüde etkilendiklerini, bu süreçte gelir kaynaklarının kesildiğini, buna karşılık pek çok sabit giderlerinin devam ettiğini, acentaların daha fazla desteğe ihtiyaç duyduklarını göstermektedir. Sektör temsilcilerinin gelecekte tüketici tercihlerinde olası bazı değişimler öngördüklerini ifade etmiş ve seyahat acentalarının buna göre pozisyon alması durumunda rekabet avantajı elde edebileceklerini vurguladıkları görülmüştür. The outbreak of the new type Coronavirus (Covid-19), which originated in Wuhan, China and spread worldwide, has deeply affected the tourism industry. With the dynamism of tourism coming to a standstill, travel agencies, which are important intermediary institutions of the tourism industry, were also negatively affected by this process. The aim of this research is to determine how travel agencies in Turkey are affected by the Covid-19 outbreak, to put forward the thoughts and predictions of sector representatives for the future and to develop solutions. For this purpose, the results of interviews with the authorities of travel agencies were evaluated using qualitative research methods. The research results show that travel agencies have been greatly affected by the Covid-19 epidemic, that their sources of income have been cut in the process, while many of their fixed expenses have continued, and that agencies need more support. Sector representatives stated that they foresee some possible changes in consumer preferences in the future and emphasized that if travel agents take positions accordingly, they can gain a competitive advantage.