Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Muhammet Caner
dc.contributor.authorBatman, Orhan
dc.contributor.authorİbiş, Salim
dc.date.accessioned2022-10-03T13:57:04Z
dc.date.available2022-10-03T13:57:04Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAmerikalı, G., Paydaşlarının, T., Türkiye, A., Üzerine, İ., Bir, N., Caner Kaya, M., Batman, O., & İbiş, S. (n.d.). Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi. Güz, 6(2), 2602–3008. https://doi.org/10.32572/guntad.1056394en_US
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.32572/guntad.1056394
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/93
dc.description.abstractÜlke imajı tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerden biridir. Bir ülkenin sahip olduğu imaj, turistlerin o ülkeye seyahat etme niyetine etki etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Güney Amerika’da algılanan Türkiye imajının ortaya konulması ve olumlu bir imaj oluşturulması için yapılması gerekenlerin saptanmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Arjantin, Paraguay ve Uruguay ülkelerindeki turizm paydaşları oluşturmaktadır. Örneklem, olasılığa dayalı olmayan örnekleme türlerinden amaçlı örnekleme ile tespit edilmiş 20 katılımcıdan oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile yüz yüze görüşmeler yapılarak veriler elde edilmiştir. Veriler, MAXQDA bilgisayar destekli nitel veri analiz sistemiyle analiz edilmiştir. Bölgede Türkiye’nin fazla bilinmediği, ülke imajının olumlu yönde olmadığı, Türkiye’nin turizm hareketlerinde tercih edilen bölgeler arasında ön sıralarda yer almadığı sonucuna ulaşılmış; bölgede Türkiye tanıtımlarının artırılması, Türk Havayolları’nın bölgede daha aktif rol alması, büyükelçiliklerin ve kültür ataşeliklerinin artırılması önerilerinde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractCountry image is one of the factors affecting the purchasing behavior of consumers. The image of a country affects the intention of tourists to travel to that country. The aim of this study is to reveal the perceived image of Turkey in South America and to determine what needs to be done to create a positive image. The working group of the research consists of tourism stakeholders in Argentina, Paraguay and Uruguay. The sample consists of 20 participants who were determined by purposive sampling from non-probability sampling types. In this research in which qualitative research method was used, the data were obtained by conducting face-to-face interviews with the semi-structured interview technique. The data were analyzed with the MAXQDA computer aided qualitative data analysis system. It has been concluded that Turkey is not well known in the region, the image of the country is not positive, and Turkey is not among the preferred regions in tourism activities; Suggestions were made to increase the promotion of Turkey in the region, Turkish Airlines to take a more active role in the region, and to increase the embassies and cultural attachés.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDergi Parken_US
dc.relation.isversionof10.32572/guntad.1056394en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectÜlke imajıen_US
dc.subjectGüney Amerikaen_US
dc.subjectLatin Amerikaen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectCountry imageen_US
dc.subjectSouth Americaen_US
dc.subjectLatin Americaen_US
dc.titleGüney Amerikalı turizm paydaşlarının algıladıkları Türkiye imajı üzerine nitel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA qualitative research on perceived ımage of Turkey by South American tourism stakeholdersen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridSalim İbiş / 0000-0002-2404-9218en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorİbiş, Salim
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage679en_US
dc.identifier.endpage697en_US
dc.relation.journalGüncel Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster