Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaptan, Merve
dc.date.accessioned2023-10-24T08:41:40Z
dc.date.available2023-10-24T08:41:40Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationKaptan, Merve. “In Search of Temporalities İn Video Art : Ali Kazma’s Aesthetic Gestures.” SineFilozofi Dergisi 5. Uluslararası Sinema ve Felsefe Sempozyumu, Sinema ve Felsefe Derneği, 2023, pp. 129–135.en_US
dc.identifier.isbn9786259891002
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/158
dc.description.abstractThe relation between videographic images and their production technique conducts us to the notion of time because it is through this temporal correlation that aesthetic qualities such as temporalities, durations, and rhythms are formed. This study conducts two complementary inquiries related to the above-mentioned correlation: The first one is the construction of synthetic temporalities through specific parameters resulting from aesthetic gestures that video artists implement to create an experience of temporality. The aesthetic gestures considered in this study include repetition, mixing, and dilation/contraction, which is discussed around Douglas Hofstadter’s notion of self-referentiality and strange loops. The second inquiry is deciphering some possible traces that video images leave in collective memory due to juxtaposed temporalities that connect images. This second part is shaped following the methodology of Aby Warburg, which he implements through the notion of pathosformel. I argue that the videographic images, as a technical and conceptual form, have a time-building model that also participates in new revisions of memory and collective history. Chosen works from the series Obstructions (2006-2011) of the Turkish video artist Ali Kazma are analyzed formally to visualize my argument.en_US
dc.description.abstractVideo sanatındaki hareketli imgeler ve yaratım teknikleri arasındaki ilişki bizi doğrudan zaman kavramına yönlendirir: zamansalık, süre ve ritim gibi estetik özellikler ancak bu zamansal ilişki üzerinden kendilerini gösterir. Bu çalışmanın amacı bahsedilen ilişkiyi merkezine alarak birbirini tamamlayan iki düşünceyi açmaktır. Bunlardan ilki video sanatçılarının tekrar, miksaj, genişleme/daralma gibi estetik jestler aracılığıyla, zaman kavramını görsel imgeler üzerinden deneyimlemek için yarattıkları sentetik zamansallıkları araştırmaktan geçmektedir. Bu ilk araştırmanın merkezinde D. Hobstfatder’in özgöndergesel ve ‘garip döngüler’ kavramları yer almaktadır. İkinci araştırmada ise imgelerin anlamlı bir şekilde bir araya gelmesini sağlayan zamansallıklar aracılığıyla videografik görüntülerin kollektif bellekte bıraktığı izler deşifre edilmektedir. Aby Warburg’un pathosformel kavramı bu sorgulamanın metodolojik zeminini oluşturur. Çalışmanın tezi, teknik ve kavramsal bir form olarak videografik imgelerin kolektif bellek ve tarihin yeniden gözden geçirilmesine de katkı sağlayan, kendilerine has bir zamaninşa modeli olduğunu sunmaktır. Bu çalışmayı görselleştirmek için Türkiyeli video sanatçısı Ali Kazma’nın Engellemeler (2006-2011) serisinin formel analizi yapılacaktır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSinema ve Felsefe Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVideo arten_US
dc.subjectTimeen_US
dc.subjectAli Kazmaen_US
dc.subjectAestheticsen_US
dc.subjectTechnicsen_US
dc.subjectVideo sanatıen_US
dc.subjectZamanen_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectTekniken_US
dc.titleIn search of temporalities in video art : Ali Kazma's aesthetic gesturesen_US
dc.title.alternativeVideo sanatında zamanın peşinde : Ali Kazma’da estetik jestleren_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.authoridMerve Kaptan / 0000-0002-3467-5001en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İletişim ve Tasarımı Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKaptan, Merve
dc.identifier.startpage129en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.relation.journalSineFilozofi Dergisi 5. Uluslararası Sinema ve Felsefe Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster