Güncel Gönderiler: TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
Toplam kayıt 32, listelenen: 21-32
-
Güney Amerikalı turizm paydaşlarının algıladıkları Türkiye imajı üzerine nitel bir araştırma
(Dergi Park, 2022)Ülke imajı tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerden biridir. Bir ülkenin sahip olduğu imaj, turistlerin o ülkeye seyahat etme niyetine etki etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Güney Amerika’da algılanan ... -
İmgenin hayaletleri : yazar müzelerinden bellek atlasına
(Dergi Park, 2022)Bu yazıda, imge kavramının olası tanımlarını -ya da imgenin hallerini- araştırmaya açarken Gilles Deleuze’ün sanat göstergelerinin ideal özü olarak betimlediği duygu ve hakikat durumunun aslında imgede tezahür ettiğini ... -
Fine-dining restoranlarda müşteri memnuniyetini etkileyen unsurların belirlenmesi: netnografik bir araştırma
(Dergi Park, 2021)Fine-dining restoran anlayışının dünya genelinde yaygınlaşmaya başlamasıyla birlikte bu alan turizm yazınında daha fazla ilgi görmeye başlamıştır. Ancak, restoran işletmeleri ile ilgili müşteri memnuniyetini belirleyici ... -
Atatürk Dönemi’nde Sivas: tarım ve nüfus yapısı
(Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada, iktisadi yapısı tarıma dayanan ülkemizin, Modern Türkiye’nin mimarı olan Mustafa Kemal Atatürk döneminde tarımsal alan ve nüfus yapısında yaşadığı değişimler, Sivas örneği üzerinden ele alınmaktadır. Tarım, ... -
Pandemi döneminde TaTuTa çiftliklerinin uyguladığı stratejiler
(Gazi Üniversitesi- Turizm Fakültesi, 2021)TaTuTa projesi (Tarım Turizm Takas), ekolojik tarım ile geçimini sağlayan çiftçi ailelerine gönüllü olarak finans, işgücü ve bilgi gibi konularda destek sağlamak amacıyla kurulmuştur. Proje, ziyaretçilere doğa dostu tarımsal ... -
Sağlık yüksekokulunda eğitim gören öğrencilerin cam tavan hakkındaki bilgi ve düşüncelerinin değerlendirilmesi: Kahramanmaraş İli örneği
(Dergi Park, 2021)Amaç: Bu çalışma; gelecekte iş hayatında istihdam edilecek sağlık yüksekokulunda öğrencilerinin Cam Tavan kavramı hakkında farkındalıklarını arttırmak, bilgi ve düşüncelerini değerlendirmek amacıyla kesitsel olarak ... -
The relationship between stress levels, sleep quality, and oral health-related quality of life in Turkish university students with self-reported bruxism
(Galenos, 2022)Objective: This study aimed to investigate the relationship between sleep quality, stress levels, and oral health-related quality of life of university students with self-reported sleep/awake bruxism in Turkey. Materials ... -
Turizm ve gelir eşitsizliği ilişkisinde Kuznets eğrisi hipotezinin geçerliliği
(Dergi Park, 2022)The decline of social welfare policies in both developed and developing countries in the late the last century has led to the issue of fair and equal distribution of income among all citizens being pushed into the background. ... -
Attitudes and preferences of consumers towards functional foods enriched with Omega-3 fatty acids
(EJOSAT, 2021)In recent years, increasing attention has focused on foods enriched with omega-3 fatty acids due to their positive effects on health. Natural omega-3 fatty acid sources include aquaculture and plants such as walnut, flaxseed, ... -
Pazarlama yönetimi açısından yaşam tarzı araştırmalarının sistematik incelemesi üzerine bir içerik analizi
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Amaç: Bu çalışma pazarlama alanında daha önce çalışılmış yaşam tarzı araştırmalarının içeriğine dair bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırmada kullanılan yöntem kalitatif araştırma olup, veriler içerik analizi ... -
Error management in new product development teams
(Taylar & Francis, 2021)ABSTRACT A few studies have examined error management culture (EMC) in the new product development (NPD) team context. This study investigates the role of EMC on the process outcomes (e.g. team learning (TL) and team ... -
Seyahat motivasyonlarının X, Y ve Z kuşaklarına göre farklılıklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
(2020)Öz:Turizm pazarlamasında yaş faktörü önemli bir pazar bölümlendirme kriteri olarak kabul edilmektedir. Bireyler doğdukları yıla göre X, Y ve Z şeklinde belli kuşaklara ayrılmaktadır. Her kuşağın kendine has öne çıkan bazı ...