Yazar "Deniz, Recep Baki" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Metaverse pazarlamada reklamcılık faaliyetlerinin günümüz işletmeleri açısından önemine ilişkin bir çalışma(Dergi Park, 2023) Yurdabak, Merve Kadriye; Deniz, Recep BakiTeknoloji, reklamcılık endüstrisinin dönüştürülmesinde her zaman önemli bir rol oynamıştır. Metaverse terimi, internet dünyasını hızla ele geçirmektedir. Yeni ürün ve hizmetlere milyarlarca yatırım yapan büyük şirketlerle, öte evrenin yakında pazarlama dünyası kapsamında tüketicileri önemli şekillerde etkileyeceğini tahmin etmek mümkündür. Bununla birlikte, genellikle blokzincir ve Web 3.0'ten NFT'lere kadar çeşitli teknolojileri içerecek şekilde tanımlanan metaverse, kullanıcıların hayatlarının önemli bir bölümünü sanal ve artırılmış ortamlarda geçirdikleri "öte evren" ile büyük ölçekli toplumsal değişimi temsil etmektedir. Gerçek insanları temsil eden avatarların yaşadığı sürükleyici, dijital bir ortamdır. İnsanların dijital versiyonlarının etkileşimde bulunabileceği 3 boyutlu dünyayı kapsamaktadır. Metaverse kavramı bugün bildiğimiz internetin bir sonraki seviyesi olarak kabul edilirken, beraberinde getirdiği yenilikçi fırsatlar ile reklamcılık faaliyetlerini yeniden tanımlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, metaverse pazarlamanın reklamcılık faaliyetlerini nasıl etkileyeceğini açıklamaktır. Çalışmada metaverse kavramı ve gelişimi ile metaverse pazarlama; dijital pazarlama, markalama ve tüketici yolculuğu boyutları ile incelenmiştir. Metaverse reklamcılık faaliyetleri ise, sanal ürün yerleştirme, sanal deneyim yerleştirme, sanal etkinlik yerleştirme, reklam yerleştirme ve çok yeni bir kavram olan sahiplenilen metaverse boyutları ile ele alınmıştır.Öğe NFT uygulamalarının firmalara rekabet avantajı sağlamasına ilişkin bir irdeleme(2023) Yurdabak, Merve Kadriye; Deniz, Recep BakiNFT (Değiştirilemez Token) pazarı son dönemde süratle gelişmektedir. NFT kavram olarak, blokzincir altyapısına kaydedilmiş olan Ethereum platformuna aittir. Burada yer alan dijital varlıkların, benzersiz kimlikleri vardır. NFT alım satımı, şeffaf bir ticarete uygun imkânı yaratmaktadır. Dijital sanat kavramı kullanıcılar tarafından benimsenirken, yeni bir pazar oluşmaktadır. Günümüzde, NFT satışları milyon dolarlar gibi ciddi rakamlara ulaşmıştır. Gelişen NFT pazarının firmalara sağladığı rekabet avantajları özellikle halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluk alanındaki uygulamalarıyla dikkat çekmektedir. Bu bağlamda NFT iş modelleri konusuna da çalışmada yer verilmiştir. NFT, altyapısındaki teknolojiler sebebiyle keşfedilmeyi ve daha çok anlaşılmayı bekleyen bir ekosistemdir. Bu çalışmada, NFT'nin firmalara sağladığı rekabet avantajları tartışılırken, öte yandan NFT SWOT Analizi de gerçekleştirilmiştir. Çalışmada NFT ekosistemi çeşitli sektörlerden başlıca örneklerle gözden geçirilmektedir. Özellikle marka imajı ve marka sadakati açısından, NFT’nin firmalara sağladığı rekabet avantajlarını anlamak ayrı bir önem taşımaktadır. Bu çalışmada ele alınan “NFT kapsamında SWOT Analizi” konusuna literatürde rastlanmamasının da çalışmamızın özgün boyutunu oluşturduğu kanısındayız.