Yazar "Kaya, Muhammet Caner" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Güney Amerikalı turizm paydaşlarının algıladıkları Türkiye imajı üzerine nitel bir araştırma(Dergi Park, 2022) Kaya, Muhammet Caner; Batman, Orhan; İbiş, SalimÜlke imajı tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerden biridir. Bir ülkenin sahip olduğu imaj, turistlerin o ülkeye seyahat etme niyetine etki etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Güney Amerika’da algılanan Türkiye imajının ortaya konulması ve olumlu bir imaj oluşturulması için yapılması gerekenlerin saptanmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Arjantin, Paraguay ve Uruguay ülkelerindeki turizm paydaşları oluşturmaktadır. Örneklem, olasılığa dayalı olmayan örnekleme türlerinden amaçlı örnekleme ile tespit edilmiş 20 katılımcıdan oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile yüz yüze görüşmeler yapılarak veriler elde edilmiştir. Veriler, MAXQDA bilgisayar destekli nitel veri analiz sistemiyle analiz edilmiştir. Bölgede Türkiye’nin fazla bilinmediği, ülke imajının olumlu yönde olmadığı, Türkiye’nin turizm hareketlerinde tercih edilen bölgeler arasında ön sıralarda yer almadığı sonucuna ulaşılmış; bölgede Türkiye tanıtımlarının artırılması, Türk Havayolları’nın bölgede daha aktif rol alması, büyükelçiliklerin ve kültür ataşeliklerinin artırılması önerilerinde bulunulmuştur.Öğe The Image of Turkey in the South America Tourism Market: A Research on Mercosur Country Citizens(UNIV CAXIAS SUL, PROGRAMA POS-GRADUACAO & TURISMO, 2022) Kaya, Muhammet Caner; Batman, Orhan; İbiş, SalimThe primary purposes of this research are to explain: what is the perceived image of Turkey in South America, investigate the effects of the perceived image on destination selection, and determine what needs to be done to create a positive image. Full-Member Countries of MERCOSUR (Mercado Comun del Sur - Southern Common Market) were defined as the research population. Quantitative research methods were used in data collection. The sample was determined by non-probability sampling: purposive sampling technique. Data were obtained from 508 participants through a questionnaire. The obtained data was conducted through frequency analysis, factor analysis, t-test, and regression analysis. The result points out that the country image factors affect the perceived destination image, while the cultural similarity and the perceived destination image factors affect the cognitive country image. Also, there is a reciprocal relationship between the cognitive country image and the perceived destination image variables. The conclusion is that the region's awareness of Turkey as a travel destination is limited, Turkey is not noticed among the most in-demand travel destinations, and the image of the country as a tourism destination should be built more positive than it currently is for Turkey to attract more tourists from the region.