Yazar "Mohammadi Bazargani, Sahar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Şehir markalaşma : İstanbul'daki uluslararası öğrencilerin bilişsel imaj algılarının geleceğe yönelik davranışları üzerindeki etkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021) Mohammadi Bazargani, Sahar; Çengel, ÖzgürZiyaretçi davranışlarının belirleyicisi olan turist beklentisinin başlangıç noktası imajdır. Bir taraftan artan ekonomik, kültürel ve politik rekabetçi ortamda her kent kendi payını almak çabasındadır ve bu doğrultuda birer elçi olan uluslararası öğrencilerin imaj algıları önem taşımaktadır. Bu araştırma İstanbul'da eğitim alan uluslararası öğrencilerinin bilişsel imajının gelecekteki davranışları üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Anket yöntemi olarak tasarlanan çalışma için İstanbulun farklı üniversitelerinde eğitim alan 313 uluslararası öğrenci üzerinde 2020 yılında yürütülmüştür. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi için SPSS 22.0 paket programı kullanılarak güvenilirlik, geçerlilik, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda, bilişsel imajın davranışsal niyet üzerinde olumlu etkisi olduğu saptanmıştır.