Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYurdabak, Merve Kadriye
dc.contributor.authorDeniz, Recep Baki
dc.date.accessioned2023-03-09T12:56:11Z
dc.date.available2023-03-09T12:56:11Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationYurdabak, M. K., & Deniz, R. B. (2023). NFT uygulamalarının firmalara rekabet avantajı sağlamasına ilişkin bir irdeleme. International Journal of Communication, Media and Management Research (JOURNAL CMM), 2(2), 1–18. http://journalcmm.com/nft-uygulamalarinin-firmalara-rekabet-avantaji-saglamasina-iliskin-bir-irdelemeen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/122
dc.description.abstractNFT (Değiştirilemez Token) pazarı son dönemde süratle gelişmektedir. NFT kavram olarak, blokzincir altyapısına kaydedilmiş olan Ethereum platformuna aittir. Burada yer alan dijital varlıkların, benzersiz kimlikleri vardır. NFT alım satımı, şeffaf bir ticarete uygun imkânı yaratmaktadır. Dijital sanat kavramı kullanıcılar tarafından benimsenirken, yeni bir pazar oluşmaktadır. Günümüzde, NFT satışları milyon dolarlar gibi ciddi rakamlara ulaşmıştır. Gelişen NFT pazarının firmalara sağladığı rekabet avantajları özellikle halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluk alanındaki uygulamalarıyla dikkat çekmektedir. Bu bağlamda NFT iş modelleri konusuna da çalışmada yer verilmiştir. NFT, altyapısındaki teknolojiler sebebiyle keşfedilmeyi ve daha çok anlaşılmayı bekleyen bir ekosistemdir. Bu çalışmada, NFT'nin firmalara sağladığı rekabet avantajları tartışılırken, öte yandan NFT SWOT Analizi de gerçekleştirilmiştir. Çalışmada NFT ekosistemi çeşitli sektörlerden başlıca örneklerle gözden geçirilmektedir. Özellikle marka imajı ve marka sadakati açısından, NFT’nin firmalara sağladığı rekabet avantajlarını anlamak ayrı bir önem taşımaktadır. Bu çalışmada ele alınan “NFT kapsamında SWOT Analizi” konusuna literatürde rastlanmamasının da çalışmamızın özgün boyutunu oluşturduğu kanısındayız.en_US
dc.description.abstractThe NFT (Non-Fungible Token) market has been developing rapidly recently. As the concept of NFT, it belongs to the Ethereum platform, which belongs to the creation of the blockchain. The digitization involved here has its own unique identities. NFT trading creates the opportunity for transparent trading. While the concept of digital art is adopted by users, it consists of a new market. NFT sales reached a serious level of millions of dollars in these days. Competition companies in the developing NFT market attract attention especially in the field of public relations and social responsibility practices. In this context, NFT business models were also included. NFT is an ecosystem of technologies application in their community waiting to be explored and further understood. To reach this conclusion, while discussing the competitiveness of NFT's firms, on the other hand, NFT SWOT Analysis was also carried out. In this study, the NFT ecosystem is reviewed with the audits of various departments. Understanding the foreign competitive advantages of NFT's companies, especially in terms of brand image and brand loyalty, is of particular importance. We are in the spirit of the fact that the subject of "SWOT Analysis within the scope of NFT" is not encountered in the literature, which is formed by the original components of our study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNFTen_US
dc.subjectBlokzinciren_US
dc.subjectRekabet avantajıen_US
dc.subjectSWOT analizien_US
dc.subjectBlockchainen_US
dc.subjectCompetitive advantageen_US
dc.subjectSWOT analysisen_US
dc.titleNFT uygulamalarının firmalara rekabet avantajı sağlamasına ilişkin bir irdelemeen_US
dc.title.alternativeA review on NFT applications giving competitive advantage to businessen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridMerve Kadriye Yurdabak / 0000-0003-2149-5359en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYurdabak, Merve Kadriye
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.journalInternational Journal of Communication, Media and Management Research (JOURNAL CMM)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster