Yayın tarihi için Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 26, listelenen: 1-20
-
Customer experience management in omnichannel retailing
(Emerald Publishing Limited, 2020)As the world moves toward globalization, new trends and applications are on the rise as an attempt to meet the ever-changing needs of consumers. In this sense, new technologies have been introduced as a means to differentiate ... -
Customer preferences of multichannel operations in the context of omnichannel world
(Emerald Publishing Limited, 2020)As competition has been rising tremendously in the emergence and realiza tion of globalization, some business models with regard to retailing have changed. In this sense, there has been a huge introduction to new terms and ... -
Türkiye’de döküm sektöründe çalışan aile işletmelerinde modern pazarlama
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020)Dünyada ve Türkiye’de faaliyet gösteren aile şirketlerinin sahip olduğu önem her zaman bir tartışma konusu olmasına rağmen, bu tür şirketlerin ülke ekonomisine yaptığı katkı oldukça önemlidir. Gelişmekte olan ülkelerdeki ... -
Akademisyenlerin girişimci kişilik ve özellikleri hakkındaki görüşleri üzerine nitel bir çalışma
(Harran Üniversitesi, 2021)Bu makale akademisyenlerin girişimci kişilik ve özellikleri hakkındaki görüşleri üzerine nitel tipte bir çalışma olup akademisyenlerin girişimciliğini etkileyen girişimci kişilik özelliklerine bakışlarını ortaya kaymak ... -
COVID-19 hastalarının tedavi süresince hasta yakınlarının yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri üzerine nitel bir araştırma
(Harran Üniversitesi, 2021)Amaç: Koronavirüsü Çin’in Wuhan şehrinde Aralık 2019’da ortaya çıkmış ve hızla dünya çapında yayılım göstermiştir. 11 Mart 2020 tarihinde Dünya Sağlık Örgütü bu salgını “pandemi” olarak ilan etmiştir. Koronavirüsü hayatımızı ... -
“Analytical investigation of the store environment and spontaneous purchase. The changing dynamics of consumer behavour in Istanbul departmental stores”,Turkey
(Society of Business and management, 2021)We intended to figure out the main factors that were affecting consumers buying and established the model for unplanned buying, for the case of departmental stores located in Lahore. We included a sample with different ... -
COVID-19 sürecinde işletmelerde kurumsal yönetim ve sosyal sorumluluk stratejilerinin yeniden yapılandırılması üzerine pazarlama yönlü bir yaklaşım
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Kurumsal yönetim uygulamalarını benimseyen ve sosyal sorumluluk anlayışına sahip firmaların pazarda rekabet avantajı elde etmesi beklenmektedir. Böylece pazarda varlıklarını sürdürebilirler. Firmalar önceleri stratejik bir ... -
Pazarlama yönetimi açısından yaşam tarzı araştırmalarının sistematik incelemesi üzerine bir içerik analizi
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Amaç: Bu çalışma pazarlama alanında daha önce çalışılmış yaşam tarzı araştırmalarının içeriğine dair bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırmada kullanılan yöntem kalitatif araştırma olup, veriler içerik analizi ... -
The effect of employee brand commitment on brand citizenship behavior: the role of years of experience, monthly income, and contact with customers
(Harran Üniversitesi, 2021)Bu çalışma, çalışanların marka bağlılığının marka vatandaşlığı davranışına etkisini çalışanların bakış açısından incelemiştir. Bu çalışma aynı zamanda çalışanların, çalışanların marka bağlılığı ve marka vatandaşlığı ... -
Error management in new product development teams
(Taylar & Francis, 2021)ABSTRACT A few studies have examined error management culture (EMC) in the new product development (NPD) team context. This study investigates the role of EMC on the process outcomes (e.g. team learning (TL) and team ... -
Bireysel satış performansının iş tatmini üzerindeki etkisinin incelenmesi: emlak danışmanları üzerine bir araştırma
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Artan nüfus, şehirleşme ve sanayileşme oranları göz önüne alındığında gayrimenkul ticareti hız kazanmış ve oldukça karmaşık ve teknik bilgi gerektiren emlak danışmanlığının önemi artmıştır. Literatür bilgisi ışığında emlak ... -
Şehir markalaşma : İstanbul'daki uluslararası öğrencilerin bilişsel imaj algılarının geleceğe yönelik davranışları üzerindeki etkisi
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Ziyaretçi davranışlarının belirleyicisi olan turist beklentisinin başlangıç noktası imajdır. Bir taraftan artan ekonomik, kültürel ve politik rekabetçi ortamda her kent kendi payını almak çabasındadır ve bu doğrultuda ... -
Implications of COVID-19 pandemic on air cargo transportation
(2022)Air cargo transportation is a key determinant in meeting the demand for perishable goods, which is highly dependent on timely imports of inputs and exports of semi-finished or finished products as part of global supply and ... -
Sağlık kurulunda çalışanların iletişim sorunları ve çözüm önerileri üzerine nitel bir araştırma
(Dergi Park, 2022)Amaç: Sağlık kurulu, özel ya da devlet kurumlarınca kişilerden istenen sağlığıyla ilgili bilgileri içeren sağlık raporlarının alındığı yerdir. Bu kurullar, hastayla çalışanın yüz yüze iletişimde olması sebebiyle iletişim ... -
Blue entrepreneurship: a new agenda for sustainability of seas and oceans
(Dergi Park, 2022)The concept of sustainability, which has become increasingly important in recent years, has been examined in different dimensions and disciplines. The works of international organizations such as the UN in the field of ... -
Metaverse’ün hukuk sistemleri üzerindeki muhtemel etkileri ve global metaverse pazarı
(Dergi Park, 2022)Metaverse kelime olarak öte-evren anlamına gelmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler internette web 1.0’dan web 4.0’a doğru evrimini sürdürürken içinde bulunduğumuz gerçek dünyanın sınırlarını ortadan ... -
How does mothers’ mood matter on their choice of organic food? Controlled eye-tracking study
(Elsevier Inc., 2022)Organic foods have been argued to be highly beneficial for human health and environmental sustainability. Interest in organic food consumption has been steadily growing. In practice, music and sounds of nature have widely ... -
Kültür ve mekan araştırmaları
(Nobel, 2022)Tabiatın yarattığı tüm unsurlara karşılık, insanın, toplumların kendileri için yararlı bir hedefe ulaşma yolunda yarattığı her şey, gösterdikleri çaba ve bu çabaların sonucunda ürettiklerinin evrensel adı kültür olarak ... -
NFT uygulamalarının firmalara rekabet avantajı sağlamasına ilişkin bir irdeleme
(2023)NFT (Değiştirilemez Token) pazarı son dönemde süratle gelişmektedir. NFT kavram olarak, blokzincir altyapısına kaydedilmiş olan Ethereum platformuna aittir. Burada yer alan dijital varlıkların, benzersiz kimlikleri vardır. ... -
Investigating status consumption, fashion orientation and social comparison as the trigger factors of online compulsive buying
(Dergi Park, 2023)This paper presents a theoretical framework which asserts online compulsive buying as a function of several post-modern consumption pattern like status consumption, fashion orientation and social comparison. For this ...