Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYurdabak, Merve Kadriye
dc.contributor.authorDeniz, Recep Baki
dc.date.accessioned2023-08-06T08:04:27Z
dc.date.available2023-08-06T08:04:27Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationYurdabak, M. K. & Deniz, R. B. (2023). METAVERSE PAZARLAMADA REKLAMCILIK FAALİYETLERİNİN GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİ AÇISINDAN ÖNEMİNE İLİŞKİN BİR ÇALIŞMA . EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR) , 7 (12) , 1-14 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/eujmr/issue/78464/1312494en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/150
dc.description.abstractTeknoloji, reklamcılık endüstrisinin dönüştürülmesinde her zaman önemli bir rol oynamıştır. Metaverse terimi, internet dünyasını hızla ele geçirmektedir. Yeni ürün ve hizmetlere milyarlarca yatırım yapan büyük şirketlerle, öte evrenin yakında pazarlama dünyası kapsamında tüketicileri önemli şekillerde etkileyeceğini tahmin etmek mümkündür. Bununla birlikte, genellikle blokzincir ve Web 3.0'ten NFT'lere kadar çeşitli teknolojileri içerecek şekilde tanımlanan metaverse, kullanıcıların hayatlarının önemli bir bölümünü sanal ve artırılmış ortamlarda geçirdikleri "öte evren" ile büyük ölçekli toplumsal değişimi temsil etmektedir. Gerçek insanları temsil eden avatarların yaşadığı sürükleyici, dijital bir ortamdır. İnsanların dijital versiyonlarının etkileşimde bulunabileceği 3 boyutlu dünyayı kapsamaktadır. Metaverse kavramı bugün bildiğimiz internetin bir sonraki seviyesi olarak kabul edilirken, beraberinde getirdiği yenilikçi fırsatlar ile reklamcılık faaliyetlerini yeniden tanımlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, metaverse pazarlamanın reklamcılık faaliyetlerini nasıl etkileyeceğini açıklamaktır. Çalışmada metaverse kavramı ve gelişimi ile metaverse pazarlama; dijital pazarlama, markalama ve tüketici yolculuğu boyutları ile incelenmiştir. Metaverse reklamcılık faaliyetleri ise, sanal ürün yerleştirme, sanal deneyim yerleştirme, sanal etkinlik yerleştirme, reklam yerleştirme ve çok yeni bir kavram olan sahiplenilen metaverse boyutları ile ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstractTechnology has always played an important role in transforming the advertising industry. The term metaverse is rapidly taking over the internet world. With big companies investing billions in new products and services, it is possible to predict that the metaverse will soon impact consumers in significant ways within the marketing world. However, the metaverse, often defined to include a variety of technologies from blockchain and Web3.0 to NFTs, represents large-scale social change, with the "meta universe" where users spend a significant part of their lives in virtual and augmented environments. It is an immersive, digital environment inhabited by avatars representing real people. It encompasses the 3D world in which digital versions of people can interact. While the concept of metaverse is accepted as the next level of the today’s internet, it redefines advertising activities with the innovative opportunities it brings. The aim of this study is to explain how metaverse marketing will affect advertising activities. In the study, metaverse concept, its development and metaverse marketing is explained ; with the dimensions digital marketing, branding and consumer journey. Metaverse advertising activities are handled with virtual product placement, virtual experience placement, virtual event placement, ad placement and owned metaverse which is a very new concept.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDergi Parken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetaverseen_US
dc.subjectBlokzinciren_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectWeb 3.0en_US
dc.subjectDijital pazarlamaen_US
dc.subjectBlockchainen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectDigital marketingen_US
dc.titleMetaverse pazarlamada reklamcılık faaliyetlerinin günümüz işletmeleri açısından önemine ilişkin bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA study on the importance of advertising activities in metaverse marketing for today's businessesen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridMerve Kadriye Yurdabak / 0000-0003-2149-5359en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYurdabak, Merve Kadriye
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.relation.journalEUropean Journal of Managerial Research (EUJMR)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster