Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBulut, Gresa Çarkaxhiu
dc.contributor.authorGokce, Sebla
dc.contributor.authorGumustas, Funda
dc.date.accessioned2024-01-30T13:00:32Z
dc.date.available2024-01-30T13:00:32Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÇARKAXHİU BULUT, G., GÖKÇE, S., & GÜMÜŞTAŞ, F. (2023). Adapting to a new normal: changes in behavioral symptoms in children with ADHD during online education. Konuralp Tıp Dergisi, 15(3), 377–382. ‌en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/187
dc.description.abstractObjective: Children with neurodevelopmental disorders, such as Attention-Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), are considered a particularly vulnerable group due to the distress caused by the COVID-19 pandemic and associated social isolation measures. This study aimed to examine the alterations in symptoms of children with ADHD during the COVID-19 outbreak. Methods: Sociodemographic data and ADHD symptom scores, measured using the Swanson, Nolan, and Pelham scale (SNAP-IV) parent form, were obtained from patient files from the same educational year prior to the pandemic. In addition to pandemic-related inquiries, parents were requested to complete the SNAP form again to assess their children's current conditions. Results: Of the total 104 cases, 28.8% were female with a mean age of 10.5 (SD=2.4). There were no significant differences in ADHD symptom scores before and during quarantine. Participants who received regular online education had a significantly lower rate of externalizing problems. Children with parents who developed new onset negative emotional problems exhibited a significantly higher rate of internalizing problems. Participants whose fathers worked from home had a significantly lower rate of internalizing problems compared to children with fathers working in an office or who were unemployed. Conclusions: The pandemic did not induce changes in the core symptoms of ADHD. It is inferred that educational planning for children, parental well-being, and accommodating parents' employment opportunities are among the most critical factors in mainten_US
dc.description.abstractAmaç: Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) gibi nörogelişimsel bozuklukları olan çocuklar, COVID-19 pandemisinin neden olduğu sıkıntılar ve ilişkili sosyal izolasyon önlemleri nedeniyle, özellikle hassas bir grup olarak kabul edilmektedir. Bu çalışmada, COVID-19 pandemisinde DEHB'li çocukların semptomlarındaki değişikliklerin incelemesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Sosyodemografik veriler ve Swanson, Nolan ve Pelham ölçeği (SNAPIV) ebeveyn formu kullanılarak ölçülen DEHB semptom skorları, pandemi öncesinde aynı eğitim yılındaki hasta dosyalarından elde edilmiştir. Pandemiyle ilgili sorulara ek olarak, ebeveynlerden çocuklarının mevcut durumlarını değerlendirmek için SNAP formunu tekrar doldurmaları istenmiştir. Bulgular: Toplam 104 katılımcının yaş ortalaması 10.5 (SS=2.4) olup örneklemin %28.8’i kızlardan oluşmaktadır. Katılımcıların karantina öncesi ve sırasında DEHB semptom skorlarında anlamlı bir fark saptanmamıştır. Düzenli çevrim içi eğitim alan katılımcıların dışsallaştırma problemleri anlamlı derecede daha düşük bulunmuştur. Yeni başlangıçlı olumsuz duygusal problemler yaşayan beveynlere sahip çocuklarda içe yönelim sorunları anlamlı derecede daha yüksek oranda görülmüştür. Babaları evden çalışan katılımcıların içe yönelim sorunları, babaları ofiste çalışan veya işsiz olan çocuklara kıyasla anlamlı ölçüde daha düşük bulunmuştur. Sonuç: Pandemi, katılımcıların temel DEHB semptomlarında belirgin değişikliğe yolaçmamıştır. Pandemi döneminde DEHB'li çocuk ve ergenlerin esenlik halinin sürdürülmesinde eğitim planlamasının yanı sıra, ebeveynlerin esenlik düzeyinin ve istihdam olanaklarının en önemli faktörler arasında yer aldığı görülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherDüzce Üniversitesien_US
dc.relation.isversionofhttp://dx.doi.org/10.18521/ktd.1334880en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDEHBen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectÇevrim içi eğitimen_US
dc.subjectDavranışsal belirtileren_US
dc.subjectÇocuklaren_US
dc.subjectADHDen_US
dc.subjectOnline educationen_US
dc.subjectBehavioral symptomsen_US
dc.subjectChildrenen_US
dc.titleAdapting to a new normal : changes in behavioral symptoms in children with ADHD during online educationen_US
dc.title.alternativeYeni normale uyum sağlamak : çevrim-içi eğitim döneminde DEHB’li çocukların davranışsal belirtilerindeki değişimleren_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridGresa Çarkaxhiu Bulut / 0000-0002-0582-4936en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBulut, Gresa Çarkaxhiu
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage377en_US
dc.identifier.endpage382en_US
dc.relation.journalKonuralp Tıp Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası - Editör Denetimli Dergien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster