Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDündar, Alper
dc.date.accessioned2024-07-24T08:48:59Z
dc.date.available2024-07-24T08:48:59Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationDündar, Alper. (2024). Reklamda Hikaye Anlatımının Kullanımı The Lamp Reklam Filminin Anlatı Reklamcılığı Bağlamında Yapısal Analizi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/221
dc.description.abstractMarka iletişimi çalışmalarında kullanılan hikaye anlatımı unsuru bu çalışmanın temel odak noktasını oluşturmaktadır. Hikaye anlatımı unsurunun reklamlarda kullanımı ile markalar tüketicileri duygusal yönden etkilemeyi amaçlayarak markanın tüketici ile bütünleşmesini istemektedirler. Hikayeleştirme unsuru ile birlikte firmalar, markalarını daha samimi bir şekilde tüketicilere anlatabilirler. Bu kapsamda markaların hikaye unsurunu kullanarak vermek istedikleri mesajların etkilerini değerlendirmek bu çalışmanın temelini oluşturur. Araştırmada IKEA’nın ikonik reklam serisi olan The Lamp ve The Lamp 2 reklam filmleri değerlendirilmiştir. Bu reklam filmleri William Labov’un yapısal anlatı analizi yöntemi kullanılarak özet, tanıtım, olay örgüsü, değerlendirme, çözüm ve koda kavramları çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre ise reklamlarda hikayeleştirme unsurunun kullanımının duygu yoğunluğunu arttırdığı ve verilmek istenen mesajın etkisini yükselttiği görülmüştür. Bu bağlamda hem tüketim hem de sürdürülebilirlik noktasında anlatı reklamcılığının etkili bir sunum biçimi olduğu görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHikayeen_US
dc.subjectStoryen_US
dc.subjectIKEAen_US
dc.subjectAnlatı Reklamcılığıen_US
dc.subjectNarrative Advertisingen_US
dc.subjectThe Lampen_US
dc.subjectWilliam Laboven_US
dc.titleReklamda Hikaye Anlatımının Kullanımı The Lamp Reklam Filminin Anlatı Reklamcılığı Bağlamında Yapısal Analizien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.authoridAlper Dündar / 0000-0002-8521-6294en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorDündar, Alper
dc.identifier.startpage513en_US
dc.identifier.endpage533en_US
dc.relation.journalI.Ulusal Marka Yönetimi Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster