Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDündar, Alper
dc.date.accessioned2024-07-24T10:03:57Z
dc.date.available2024-07-24T10:03:57Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationDündar, Alper. (2023). DEEPFAKE TEKNOLOJİSİNİN REKLAMDA KULLANIMI: AKSİGORTA DİJİTAL GÜVENLİK PLATFORMU REKLAMININ GÖRSEL ANALİZİ.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/222
dc.description.abstractGünümüzde küreselleşme ile ortaya çıkan teknolojik gelişmeler yaşamın her alanında etkisini hissettiren bir konumda bulunmaktadır. Ortaya çıkan bu teknolojik gelişmelerin etkilediği mecralardan biri de reklam alanı olarak öne çıkmaktadır. Reklam temelde bir ürün ya da markanın kitle iletişim araçları vasıtası ile tüketicilere tanıtılması anlamını içermektedir. Teknolojik değişim ile reklamda kullanılan kitle iletişim araçlarının konumları ve etkileri de değişmeye başlamıştır. Kullanımı yaygınlaşan internet ve buna bağlı olarak ortaya çıkan yeni teknolojiler ile çok çeşitli uygulamalar da kullanıma sunulmuştur. Deepfake teknolojisi de kullanıma açılan bu yeni uygulamalardan biridir. Deepfake uygulaması temelde bir kişinin yüzünün başka bir kişinin yüzüne eklenmesi ve eşleştirilmesi amacına dayanan bir teknoloji türüdür. İlk ortaya çıktığı zaman daha çok sosyal medyada kullanım ağına sahip olan bu teknoloji artık görsel unsurların ön planda olduğu bütün platformlarda kullanılmaya başlanmıştır. Reklamlarda hem görsel hem de işitsel unsurların ön planda olduğu bir alan olduğu için deepfake teknolojisinin kullanım imkânı sunduğu bir mecra olmuştur. Araştırmanın konusu deepfake teknolojisinin reklamda kullanımının görsel açıdan bir analizini yaparak ortaya çıkardığı etkiyi incelemektir. Buna göre Barış Manço’nun oynadığı Aksigorta Dijital Güvenlik Platformu reklamı Roland Barthes’in ortaya koyduğu göstergebilimsel yaklaşım yoluyla analiz edilmiştir. Yapılan analiz çerçevesinde ise reklamda deepfake teknolojisi kullanımının görsel etki bakımından olumlu bir durum oluşturduğu incelenen reklam filmi üzerinden ortaya konulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectDeepfakeen_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.subjectAksigorta Reklam Filmien_US
dc.subjectAksigorta Commercialen_US
dc.titleDeepfake Teknolojisinin Reklamda Kullanımı: Aksigorta Dijital Güvenlik Platformu Reklamının Görsel Anali̇zi̇en_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.authoridAlper Dündar / 0000-0002-8521-6294en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorDündar, Alper
dc.identifier.startpage2en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster