Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDündar, Alper
dc.date.accessioned2024-07-24T11:56:45Z
dc.date.available2024-07-24T11:56:45Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationDündar, Alper. (2023). Dijitalleşme ve Görsel Çalışmalar/Dijital Çağda Reklamın Dönüşümü:Dijital Reklamcılık.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/223
dc.description.abstractKüreselleşme süreci ve internetin ortaya çıkışı ile günümüzde kitle iletişim araçları ve buna bağlı olarak da medya ve pazarlama araçları da gelişim ve değişim göstermektedir. Değişen ve gelişen bu araçlarda hem insanları hem de toplumları etkileyerek onların hayat tarzını ve tüketim alışkanlıklarını da değiştirmeye başlamıştır. Teknolojik gelişmeler ile birlikte internetin de ortaya çıkmasıyla hem toplumlar hem de pazarlama ve medya aktiviteleri derinden etkilenmiştir. İnternet ile beraber insanlar daha çok sanal ortamlarda vakit geçirmeye başlamıştır. İnsanlar sanal ortamlarda alışveriş yapmaya, diğer insanlarla diyaloğa girmeye ve kendi özellikleri doğrultusunda çeşitli aktiviteleri aramaya yönlenmişlerdir. Bu da pazarlama aktivitelerinin geleneksel ortamlardan ziyade daha çok dijital ortamlara kaymasına yol açmıştır. Dijital mecralara geçerek değişim gösteren en önemli pazarlama faaliyetlerinden biri de reklamcılıktır. Dijitalleşme ile beraber reklamcılık daha çok insana ulaşır hale gelmiştir. Daha çok televizyonda görmeye alıştığımız reklamlar, internetin gelişimi ile beraber artık dijital ortamlarda da efektif bir şekilde yer almakta ve ulaşılmak istenen hedef kitlelere göre konumlandırılmaktadır. Dijitalleşme ile birlikte reklamın değişen ve gelişen doğası da tam anlamıyla tüketicilere ulaşmayı hedeflemekte ve dijital mecralar sayesinde de bunu gerçekleştirmektedir. Bu sayede de markaların artık geleneksel mecralardan ziyade dijital mecralara doğru hareket halinde olması ve dijital ortamlarda bulunan tüketicilere ulaşması hedeflenmektedir. Buna göre de bu çalışma temel olarak değişen pazarlama ortamları çerçevesinde reklamın geleneksel doğasından çıkıp dijitalleşme çağında yaşadığı ana dönüşümü tartışmayı amaçlamaktadır. Araştırma, dijital çağda reklamın geleneksel mecralardan, dijital mecraya adaptasyonu ve buna bağlı olarak da reklamın yeni bir forma bürünerek tüketicilere ulaşmasının örneklerini ele alarak incelenmekte ve buradan hareketle dijital reklamların temel özelliklerini ortaya koymaya çalışmaktadır. Anahtar Kelimeler: Dijitalleşme,Reklam,Dijital Reklam,İnternet,Televizyon ABSTRACT The process of the globalization and the appear of the internet change and develop the mass media and the marketing tools. This change effects both humanity and the customers. With the help of the this change people use the digital marketing items so much and these digital marketing items influence them frequently. The appear of the internet influence both society, media and marketing activities. With the effect of the internet people start to spend their times in the virtual environments and because of this marketing activities change their way from traditional mediums to digital mediums. People prefer to use internet more than television and this choice makes the internet and digital marketing applications more powerful than the traditional media. Advertising is one of the most popular marketing tool in the digital medium. The advertisements, which we are accustomed to seeing mostly on television, are now taking place effectively in the digital media and now advertisements are positioned easily to reach the target audiences. With the digitalization, advertisements totally targeting to reach the consumers. Digitalization helps the brands to influence the consumers effectively. In this way brands are moving to the digital mediums than the traditional mediums and they are aiming to reach consurmers. Accordingly, this study are aiming to discuss digital advertising which changes its form from traditional medium to digital medium. This research, mainly handle the digital advertising and its adaptation to the new mediums with the examples of digital advertising. Also the study exhibits the main properties of the digital advertising.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectDijitalleşmeen_US
dc.subjectDigitalizationen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectDijitalen_US
dc.subjectDigitalen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectTelevisionen_US
dc.titleDijitalleşme ve Görsel Çalışmalar/Dijital Çağda Reklamın Dönüşümü: Dijital Reklamcılıken_US
dc.typebookParten_US
dc.authoridAlper Dündar / 0000-0002-8521-6294en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorDündar, Alper
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.relation.publicationcategoryKitap - Ulusalen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster