Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAdileh, Najwan
dc.contributor.authorÇengel, Özgür
dc.date.accessioned2021-08-04T08:15:29Z
dc.date.available2021-08-04T08:15:29Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAdileh, N , Çengel, Ö . (2021). The Effect of Employee Brand Commitment on Brand Citizenship Behavior: The Role of Years of Experience, Monthly Income, And Contact With Customers. Econharran, 5 (7) , 22-48 .en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12941/33
dc.description.abstractBu çalışma, çalışanların marka bağlılığının marka vatandaşlığı davranışına etkisini çalışanların bakış açısından incelemiştir. Bu çalışma aynı zamanda çalışanların, çalışanların marka bağlılığı ve marka vatandaşlığı davranışlarına bakış açılarındaki farklılıkları, onların yıllara dayanan deneyimlerine, aylık gelirlerine ve müşterilerle iletişimlerine bağlı olarak incelemiştir. Bu çalışma, Filistin'deki on bankayı içeren bir kolaylık örneği seçti. Bu çalışma, kendi kendine uygulanan yapılandırılmış bir anket aracılığıyla nicel bir ampirik nedensel araştırma tasarımı kullandı ve tanımlayıcı istatistik testleri, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), post-hoc çoklu karşılaştırmalar, iki adımlı SEM süreci ve doğrulayıcı faktör kullandı analizi (CFA). Ayrıca veriler, “Moment Yapısının Analizi” AMOS 20 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, çalışan marka bağlılığının marka vatandaşlığı davranışı üzerinde güçlü bir etkisi olduğunu ortaya koydu. Ayrıca çalışma, çalışanların, çalışanların marka bağlılığı ve marka vatandaşlığı davranışına ilişkin bakış açılarındaki farklılıkların, yılların deneyimine, aylık gelirlerine ve müşterilerle iletişimlerine bağlı olduğunu buldu. Bu nedenle, bu araştırma çalışması, çalışanların marka bağlılığını ve marka destekleyici davranışları artırmaya ilişkin pratik çıkarımlar sağlar.en_US
dc.description.abstractThis study investigated the effect of employee brand commitment on brand citizenship behavior from the employees’ perspective. This study also examined the differences in employees’ perspectives of employee brand commitment and brand citizenship behavior depend on their years of experience, monthly income, and contact with customers. This study selected a convenience sample that includes ten banks in Palestine. This study used a quantitative empirical causal research design, through a self-administered structured questionnaire, and used descriptive statistics tests, One-way Analysis of Variance (ANOVA), post-hoc multiple comparisons, two-step SEM process, and the confirmatory factor analysis (CFA). Moreover, the data was analyzed using the “Analysis of Moment Structure” AMOS 20 program. The findings revealed a strong effect of employee brand commitment on brand citizenship behavior. Also, the study found differences in employees’ perspectives on employee brand commitment and brand citizenship behavior depend on their years of experience, monthly income, and contact with customers. Therefore, this research study provides practical implications related to enhancing employee brand commitment and brand supporting behavior.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherHarran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇalışan Marka Bağlılığıen_US
dc.subjectMarka Vatandaşlığı Davranışıen_US
dc.subjectYılların Denemiyien_US
dc.subjectMüşterilerli İletişimen_US
dc.subjectContact with Customersen_US
dc.subjectMonthly Incomeen_US
dc.subjectYears of Experienceen_US
dc.subjectBrand Citizenship Behavioren_US
dc.subjectEmployee Brand Commitmenten_US
dc.titleThe effect of employee brand commitment on brand citizenship behavior: the role of years of experience, monthly income, and contact with customersen_US
dc.title.alternativeÇalışan marka bağlılığının marka vatandaşlığı davranışı üzerindeki etkisi: yıllara göre deneyimin, aylık gelirin ve müşterilerle iletişimin rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridÖzgür Çengel / 0000-0002-7933-0445en_US
dc.authorid0000-0001-9112-5076en_US
dc.departmentFakülteler, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÇengel, Özgür
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage22en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.relation.journalEconharran Harran Üniversitesi İİBF Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster