Reklamda Hikaye Anlatımının Kullanımı The Lamp Reklam Filminin Anlatı Reklamcılığı Bağlamında Yapısal Analizi
Künye
Dündar, Alper. (2024). Reklamda Hikaye Anlatımının Kullanımı The Lamp Reklam Filminin Anlatı Reklamcılığı Bağlamında Yapısal Analizi.Özet
Marka iletişimi çalışmalarında kullanılan hikaye anlatımı unsuru bu çalışmanın temel
odak noktasını oluşturmaktadır. Hikaye anlatımı unsurunun reklamlarda kullanımı ile
markalar tüketicileri duygusal yönden etkilemeyi amaçlayarak markanın tüketici ile
bütünleşmesini istemektedirler. Hikayeleştirme unsuru ile birlikte firmalar, markalarını
daha samimi bir şekilde tüketicilere anlatabilirler. Bu kapsamda markaların hikaye
unsurunu kullanarak vermek istedikleri mesajların etkilerini değerlendirmek bu
çalışmanın temelini oluşturur. Araştırmada IKEA’nın ikonik reklam serisi olan The Lamp
ve The Lamp 2 reklam filmleri değerlendirilmiştir. Bu reklam filmleri William Labov’un
yapısal anlatı analizi yöntemi kullanılarak özet, tanıtım, olay örgüsü, değerlendirme,
çözüm ve koda kavramları çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre ise
reklamlarda hikayeleştirme unsurunun kullanımının duygu yoğunluğunu arttırdığı ve
verilmek istenen mesajın etkisini yükselttiği görülmüştür. Bu bağlamda hem tüketim hem
de sürdürülebilirlik noktasında anlatı reklamcılığının etkili bir sunum biçimi olduğu
görülmektedir.