Browsing Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi by Issue Date
Now showing items 1-20 of 116
-
Covid-19 salgınının seyahat acentaları üzerine etkisi
(Dergi Park, 2020)Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkıp dünya geneline yayılan Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) salgını turizm endüstrisini derinden etkilemiştir. Turizm hareketlerinin durma noktasına gelmesi ile birlikte turizm endüstrisinin ... -
Customer experience management in omnichannel retailing
(Emerald Publishing Limited, 2020)As the world moves toward globalization, new trends and applications are on the rise as an attempt to meet the ever-changing needs of consumers. In this sense, new technologies have been introduced as a means to differentiate ... -
Customer preferences of multichannel operations in the context of omnichannel world
(Emerald Publishing Limited, 2020)As competition has been rising tremendously in the emergence and realiza tion of globalization, some business models with regard to retailing have changed. In this sense, there has been a huge introduction to new terms and ... -
Türkiye’de döküm sektöründe çalışan aile işletmelerinde modern pazarlama
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020)Dünyada ve Türkiye’de faaliyet gösteren aile şirketlerinin sahip olduğu önem her zaman bir tartışma konusu olmasına rağmen, bu tür şirketlerin ülke ekonomisine yaptığı katkı oldukça önemlidir. Gelişmekte olan ülkelerdeki ... -
Seyahat motivasyonlarının X, Y ve Z kuşaklarına göre farklılıklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
(2020)Öz:Turizm pazarlamasında yaş faktörü önemli bir pazar bölümlendirme kriteri olarak kabul edilmektedir. Bireyler doğdukları yıla göre X, Y ve Z şeklinde belli kuşaklara ayrılmaktadır. Her kuşağın kendine has öne çıkan bazı ... -
Durağan zamandan duran zamana, İstanbul’da güncel sanatta saat kavramı
(Gece Kitaplığı, 2020)Bu makale öncelikle Tanzimat’tan bu yana İstanbul şehrine belirli bir kimlik veren nirengi noktalarından saat kulelerini mercek altına alarak, zaman kavramının geçirdiği dönüşümü tasarımsal endişeler üzerinden izlemeyi ... -
Gastronomik zeytinyağı rotasının Balıkesir ilinde uygulanabilirliğine ilişkin bir çalışma
(Detay Yayıncılık, 2021)Türkiye’de zeytin ve zeytinyağına yönelik resmi bir rota çalışması yoktur. Balıkesir ilinin sahip olduğu zeytin üretim potansiyeli ve bölgeye ait tescilli ürünlerin olması zeytinyağı rotasının oluşturularak zeytinyağı ... -
Akademisyenlerin girişimci kişilik ve özellikleri hakkındaki görüşleri üzerine nitel bir çalışma
(Harran Üniversitesi, 2021)Bu makale akademisyenlerin girişimci kişilik ve özellikleri hakkındaki görüşleri üzerine nitel tipte bir çalışma olup akademisyenlerin girişimciliğini etkileyen girişimci kişilik özelliklerine bakışlarını ortaya kaymak ... -
COVID-19 hastalarının tedavi süresince hasta yakınlarının yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri üzerine nitel bir araştırma
(Harran Üniversitesi, 2021)Amaç: Koronavirüsü Çin’in Wuhan şehrinde Aralık 2019’da ortaya çıkmış ve hızla dünya çapında yayılım göstermiştir. 11 Mart 2020 tarihinde Dünya Sağlık Örgütü bu salgını “pandemi” olarak ilan etmiştir. Koronavirüsü hayatımızı ... -
“Analytical investigation of the store environment and spontaneous purchase. The changing dynamics of consumer behavour in Istanbul departmental stores”,Turkey
(Society of Business and management, 2021)We intended to figure out the main factors that were affecting consumers buying and established the model for unplanned buying, for the case of departmental stores located in Lahore. We included a sample with different ... -
Fine-dining restoranlarda müşteri memnuniyetini etkileyen unsurların belirlenmesi: netnografik bir araştırma
(Dergi Park, 2021)Fine-dining restoran anlayışının dünya genelinde yaygınlaşmaya başlamasıyla birlikte bu alan turizm yazınında daha fazla ilgi görmeye başlamıştır. Ancak, restoran işletmeleri ile ilgili müşteri memnuniyetini belirleyici ... -
COVID-19 sürecinde işletmelerde kurumsal yönetim ve sosyal sorumluluk stratejilerinin yeniden yapılandırılması üzerine pazarlama yönlü bir yaklaşım
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Kurumsal yönetim uygulamalarını benimseyen ve sosyal sorumluluk anlayışına sahip firmaların pazarda rekabet avantajı elde etmesi beklenmektedir. Böylece pazarda varlıklarını sürdürebilirler. Firmalar önceleri stratejik bir ... -
Pazarlama yönetimi açısından yaşam tarzı araştırmalarının sistematik incelemesi üzerine bir içerik analizi
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Amaç: Bu çalışma pazarlama alanında daha önce çalışılmış yaşam tarzı araştırmalarının içeriğine dair bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırmada kullanılan yöntem kalitatif araştırma olup, veriler içerik analizi ... -
Bozulmuş yeme örüntülerinde bağlanmanın yordayıcı etkisi: ergenler üzerine bir çalışma
(Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, 2021)Ergenlik, pek çok bozulmuş yeme davranışının ve yeme bozukluğunun başlangıcı açısından oldukça riskli bir dönemdir. Fizyolojik ve psikolojik birçok problemi beraberinde getiren bu patolojik örüntünün oluşumunu engellemek ... -
The effect of employee brand commitment on brand citizenship behavior: the role of years of experience, monthly income, and contact with customers
(Harran Üniversitesi, 2021)Bu çalışma, çalışanların marka bağlılığının marka vatandaşlığı davranışına etkisini çalışanların bakış açısından incelemiştir. Bu çalışma aynı zamanda çalışanların, çalışanların marka bağlılığı ve marka vatandaşlığı ... -
Pandemi döneminde TaTuTa çiftliklerinin uyguladığı stratejiler
(Gazi Üniversitesi- Turizm Fakültesi, 2021)TaTuTa projesi (Tarım Turizm Takas), ekolojik tarım ile geçimini sağlayan çiftçi ailelerine gönüllü olarak finans, işgücü ve bilgi gibi konularda destek sağlamak amacıyla kurulmuştur. Proje, ziyaretçilere doğa dostu tarımsal ... -
Sürdürülebilir gastronomide organik tarım ile iyi tarım uygulamalarının yeri ve önemi
(Sobibder, 2021)Son yıllarda sanayileşme ile birlikte artan çevresel kirlilik, endüstriyel tarım ürünlerinin insan sağlığı üzerindeki bazı olumsuz etkilerinin artması gibi pek çok neden tüketicileri daha doğal ve organik gıdaları tercih ... -
Attitudes and preferences of consumers towards functional foods enriched with Omega-3 fatty acids
(EJOSAT, 2021)In recent years, increasing attention has focused on foods enriched with omega-3 fatty acids due to their positive effects on health. Natural omega-3 fatty acid sources include aquaculture and plants such as walnut, flaxseed, ... -
Biyofilik tasarımın peyzaj tasarımı ve iç mekan tasarımı bağlamında değerlendirilmesi
(Livre De Lyon, 2021)Kentler, nüfus artışına bağlı olarak hızlı bir yapılaşmanın olduğu kentsel dönüşümler yaşamaktadır. Bu geçiş içinde, kentlilerin doğa ile ilişkisinin yeniden tanımlanması önem arz etmektedir. Açık ve yeşil alanların artan ... -
Error management in new product development teams
(Taylar & Francis, 2021)ABSTRACT A few studies have examined error management culture (EMC) in the new product development (NPD) team context. This study investigates the role of EMC on the process outcomes (e.g. team learning (TL) and team ...